اولین کمیته انتخاب و بررسی فیلم در مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ این کمیته قرار است کار بررسی فیلم برای شناسایی فیلم‌های مناسب کودکان و نوجوانان به منظور نمایش در مراکز کانون را بر عهده بگیرد.
بر همین اساس، پس از تصویب آیین‌نامه این کمیته توسط اعضا، فیلم‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی و چند رسانه‌ای مناسب کودکان که در بازار تولید شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با تهیه فهرستی از انواع مناسب آن‌ها زمینه تهیه آن‌ها برای مراکز فرهنگی هنری کانون فراهم خواهد شد.
حسین موذن، مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون در اولین جلسه این کمیته خاطرنشان کرد: این کمیته درباره فیلم، نرم‌افزار صوتی، گیم‌نت و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای آموزشی برای کودکان و نوجوانان نظر خواهد داد.
 رضا حیدرنژاد فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس گفت: سینما تاثیرگذارترین ابزار بر کودکان است و اگر بتوان به کودکان نگاه انتقادی داد که خود تمیز دهنده باشند، گام بزرگی به جلو برداشته‌ایم.
محمدرضا کریمی‌صارمی، دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نیز، کانون را به وجود آورنده‌ی سلایق جدید دانست و افزود: به خاطر همین تنوع فعالیت بوده که کانون موفق‌تر از سایر دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت عمل کرده است.
در بخش دیگری از این نشست امیرمحمد دهستانی کارگردان مجموعه "قصه ما مثل شد"، خاطرنشان کرد: مخاطبان کتاب از فیلم متفاوتند. انتخاب فیلم در فروشگاه‌ها و حتی سوپر مارکت‌ها بر اساس تصادف و عدم آگاهی صورت می‌گیرد و این انتخاب‌های شانسی و تصادفی تاثیرات غیر قابل‌انکاری بر سرنوشت بچه‌ها دارد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کانون اظهار امیدواری کرد: کانون باز هم به جایگاه واقعی خود به عنوان مرجعی برای انتخاب برگردد.
زهرا اطهری کارشناس مسوول معاونت فرهنگی کانون نیز به ضرورت استفاده از مواد غیرچاپی برای مراکز اشاره كرد و اظهار داشت: سیستم دیویی را برای طبقه‌بندی فیلم‌ها مناسب دانست.
لازم به ذكر است؛ این کمیته به دستور سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون تشکیل شده و اولین جلسه‌ی آن با حضور اعضا متشکل از محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران، رضا حیدرنژاد فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس، امیرمحمد دهستانی انیماتور و فیلمنامه‌نویس و حسین موذن مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر تشکیل شد.
گفتني است؛ سترسي به اين خبر به همراه تصوير و خبرهاي ديگر در پايگاه اطلاع‌رساني كانون با نشاني www.kanoonnews.ir امكان‎پذير است./ص
برچسب ها: کانون ، پرورش ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار