نمایشگاه تصویرسازی با عنوان "آرزوی من شادی دنیای کودکیهاست" در نگارخانه هنر ایران برگزار شد.

عاطفه بخشی هنرمند تصویرگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره پرداختن به تصویرگری کتاب کودک گفت: در نمایشگاهی که با عنوان "آرزوی من شادی در دنیای کودکیهاست" تعدادی از آثار تصویرگری با موضوعات مختلف و البته رایج در دنیای کودکان را به نمایش گذاشتم.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردم در این نمایشگاه نگاهی متفاوت به دنیای کودکان داشته باشم در حقیقت به هر آنچه که با موضوع تصویرگری کتاب کودک مرتبط است با نگاهی دیگر پرداخته ام.

* شخصیت های ترسناک را با کودکان آشتی دادم

این هنرمند تصویرگر گفت: در برخی از فريم هايي که در قالب تصویرگری کتاب کودک در این نمایشگاه ارائه شده است تلاش فراوانی کرده ام تا بعضی از شخصیت هايی که کودکان از آن ها در رویا و خواب هراس دارند را به گونه ای دیگر خلق کنم تا کودکان به آن ها نگاهی دوستانه داشته باشند.

وی اظهار داشت: تصویرگری کتاب کودک در جذب کودکان برای دیدن بیشتر تصاویر کتاب های کودکانه نقش تعیین کننده ای دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دنیای کودکان که آن را می توان در تصاویر کتاب های کودک دید کمی بی توجهی می شود. در حقیقت در تصویرگری کتاب کودک در خلق اثر به دنیای شاد کودکان دقت چندانی نمی شود و تنها بر اساس متن هایی که در اختیار تصویرگر قرار داده می شود تصاویری خلق و در کنار کتاب ارائه می شود و واین در حالی است که باید با توجه به روحیات کودکان که عمدتا در بین آنها مشترک است توجهی نمی شود.

وی گفت: نمایشگاه تصویرگری "آرزوی من شادی دنياي کودکیهاست" تا بیست و یکم آبان در نگارخانه هنر ایران ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار