هفدهم مهرماه روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده است. شعار امسال این روز ((هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز)) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،برمبنای تحقیقات وسیع در جهان مصرف تخم مرغ برای تامین سلامت افراد توصیه می شود. تخم مرغ ماده غذایی پروتیئنی است که پروتیئن های آن همانند پروتیئن گیاهی بوده و مصرف آن هیچ خطری برای بیماران قلبی و عروقی ندارد.افراد باید حداقل روزی یکبار مصرف تخم مرغ را در وعده غذایی خود لحاظ کنند.، تخم مرغ دارای فواید غذایی مانند ویتامین آ ،دی و پروتیئن با کیفیت است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به مناسبت 17 مهرماه ، روز جهانی تخم مرغ در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: در استان مرکزی سالانه بطور میانگین 26 هزار تن تخم مرغ تولید می شود که سه و سه دهم درصد تخم مرغ کشور در این استان تولید می شود و ااستان مرکزی از این لحاظ رتبه هشتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مجید آذر افزود: میانگین مصرف تخم مرغ در استان سالانه 14 هزار تن است که 12 هزار تن آن شامل 40 درصد مازاد بر نیاز است که به استانهای همجوار از جمله تهران ارسال می شود .

بر پایه این گزارش بیش از 60 واحد مرغداری تخم گذار فعال با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار قطعه در استان مرکزی وجود دارد که سالانه بیش از 26 هزار تن محصول تخم مرغ در آن تولید می شود که در صورت اصلاح ساختار واحدهای مرغداری تخم گذار /اصلاح سیستم گرمایشی و نحوه قفس بندی واحده می توان ظرفیت تولید این واحدها را تا 40 درصد افزایش داد.

بر مبنای این گزارش در شش ماهه نخست امسال 123 هزار و 500 تن تخم مرغ در استان مرکزی تولید شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به 25 هزار تن افزایش یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.