کرمانشاه/

پیکار سنگ نوردان 12 کشور برروی دیوار بیستون

سرپرست فدراسيون كوهنوردي گفت: جشنواره سنگ نوردي بيستون فرصت خوبي است تا بتوانيم در سنگ نوردي ارتباط تنگاتنگي را از لحاظ فني ميان كشورها برقرار كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمود شعاعي گفت: جشنواره سنگ نوردي بيستون براي نخستين بار در سال 89 در كرمانشاه با حضور 25 سنگ نورد از سه كشور دنيا و در كنار سنگ نوردان ايراني برگزار شد و از سال گذشته نيز برنامه‌ريزي براي برگزاري دومين جشنواره را با حضور 12 كشور انجام داديم.
وي ادامه داد: در اين جشنواره 52 سنگ نورد از كشورهاي آلمان، ايتاليا، اسلووني، استراليا، ايرلند، انگلستان، تركيه، دانمارك، سوئد، سوئيس و فرانسه كه 15 نفر از آنها را سنگ نوردان خانم تشكيل مي‌دهند، حضور داشته و با توجه به ميزبان بودن كرمانشاه، 50 سنگ نورد و عوامل اجرايي اين استان به همراه 50 سنگ نورد از ساير استان‌ها و عوامل اجرايي فدراسيون كوهنوردي در اين جشنواره حضور خواهند داشت.
شعاعي درباره افتتاحيه دومين جشنواره بين‌المللي سنگ نوردي بيستون نيز،افزود: اين جشنواره در بيست و سوم مهر ماه در محل كاروانسراي سنگي كرمانشاه از 16 بعد از ظهر با حضور مقامات استاني و استاندار كرمانشاه آغاز و تا 27 مهر ماه نيز ادامه دارد.
وي در پايان بيان كرد: برگزاري دومين جشنواره بين‌المللي سنگ نوردي بيستون با حمايت استانداري، هلال احمر، نيروي انتظامي، دانشگاه علوم پزشكي، سازمان ميراث فرهنگي، شهرداري و شوراي شهر و هيات كوهنوردي كرمانشاه به همراه فرمانداري شهرستان هرسين و فدراسيون كوهنوردي برگزار خواهد شد.
در ادامه اين نشست نماينده كوهنوردان ايران در سازمان كوهستان‌هاي بلند (
GHM) افزود: اين جشنواره براي تعامل و تبادلات فرهنگي و فني بين كوهنوردان برگزار مي‌شود و صاحب ركورد صعود به قله‌هاي سرعتي به عنوان نماينده اصلي GHM در اين جشنواره حضور خواهد يافت.
ابراهيم نوتاش از مهم‌ترين اتفاقات اين جشنواره را حضور جوان 19 ساله فرانسوي دانست و بيان كرد: اين سنگ نورد كه از بهترين سنگ نوردان دنيا است، تصميم دارد مشكل‌ترين مسيرهاي ديواره بيستون را با همراهي دو تن از بهترين سنگ نوردان ايراني طي كند.
وي در پايان تفاوت برگزاري اين جشنواره با اولين دوره را در تعداد شركت كنندگان دانست و گفت: در اين جشنواره برنامه‌هاي مهيجي از جمله انجام بندبازي توسط چهار فرانسوي بر روي ديوار بيستون و پريدن از روي اين ديوار و حضور يك فيلمبردار كوهنوردي از كشور ايتاليا را خواهيم داشت./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سنگ ، بیستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.