معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم ورزش کشورمان به یک توسعه پایدار برسد باید در مسیر ورزش دانش آموزی باشد.

کیومرث هاشمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: برای پایه تحصیلی ابتدایی ظرف کمتر از 4ماه 15000 معلم متخصص ورزش جذب کردیم چراکه اعتقاد داریم اگر ورزش بین خود دانش آموزان وبین آحاد جامعه نهادینه شود به یک فرهنگ تبدیل میشود به خصوص اگر از پایه های تحصیل ابتایی شروع شود هرچند برای پایه های متوسط وراهنمایی نیز پیش بینی هایی رادرزمینه ورزش آنها درنظر گرفتیم.

وی بیان داشت: درطول 1سال تحصیلی برای پنج ونیم میلیون دانش آموز دختر وپسر وچه منطقه محروم وچه مناطقی که امکانات بیشتری دارد سالنهای ورزشی هایی را درنظر گرفتیم.

هاشمی گفت: دردو سال گذشته 3رشته ورزشی در مدارس اجرا و نقاط ضعف آن شناخته شد وهمچنین ما ورزش هایی را انتخاب کردیم که اکثریت به جز رشته شنا قابلیت اجرا در درون مدرسه راحتی با حداقل امکانات دارد، سعی برآن است که در رشته شنا نیز از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ساخت 4000سالن ورزشی دردستور کار قرار داده شد که حدود 2000سالن درحال احداث می باشد و500سالن آن به بهره برداری رسیده است.

همچنین وی از هدف تخصصی کردن ورزش در مدارس بیان نمود، علاوه براینکه دانش آموزان ورزش کردن را یاد می گیرند دربین آنها تعدادی ورزشکار با استعداد نیز شناسایی می شوند و لذا با هماهنگی که با فدراسیون های مربوطه داشتیم، در طول سال تحصیلی کمیته استعدادیابی و مربیانی که با آنها در تمرین هستند بهترین ها را برای تیم های ملی نونهالان نوجوانان و جوانان انتخاب می کنند و آینده ورزش قهرمانی را تقویت می کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: حدود 1638 مدرسه تخصصی ورزش دررشته ورزشی از ابتدایی تا پایان دوره دبیرستان به شکل تخصصی کسانی را که درورزش استعداد دارند و درآزمونهای ورودی آنها قبول شدند درعین حالی که درس می خوانند 6 ساعت درهفته نیز مهارتهای ورزشی هم به شکل تئوری و آکادمیک و هم به شکل عملی سپری می کنند و اینها آیین ورزش قهرمانی را هم تضمین می کند البته با کمک و مساعدت مجموعه رسانه ها اين امر امکان پذير است.

وی درمورد مسابقات نیز بیان کرد که درطول سال تحصیلی مسابقاتی را در درون مدرسه مناطق کشور و در سراسر کشور و در نهایت درتابستان هم مسابقات کشوری برگزار خواهیم کرد که بهترین ها دراین مسابقات انتخاب و برای تیم های ملی دانش آموزی دررویدادهای بین المللی حضور داشته باشند.

همچنین در25 مهر ما میزبان چهلمین دوره مسابقات فوتبال دانش آموزی آسیایی هستیم که 10 کشور آسیایی نیز اعلام آمادگی کرد که اسکان و مسابقات آنها دراردوگاه شهید باهنر صورت خواهد گرفت./مح

برچسب ها: هاشمی ، آموزش ، تربیت بدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار