سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: در تلاشیم تا آزمایشهای دوپینگ در ایران انجام شود و به دوبی فرستاده نشود.

محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: آزمایش هایی که از اسب ها برای نمونه گیری مواد نیروزا گرفته می شود به دوبی فرستاده می شود این امر هزینه بر است و پیگیری این مسئله تا این تست ها در ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه دوبی مورد تأیید فدراسیون جهانی سوارکاری است سازمان دامپزشکی 6 اسب را در قرنطینه دارد و تا برای مسابقات قفقاز آماده کند و آزمایشهای دوپینگ آنها را به دوبی فرستاده است.

حیدری در ادامه گفت: در سال های گذشته فقط از اسب هایی که در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند نمونه گیری می شد ولی در سال جاری علاوه بر این رقابت ها تست گیری می شود.

وی اضافه کرد: جواب این آزمایشها بعد از مدتی به کشور باز می گردد و در اختیار کمیته دامپزشکی قرار می گیرد تا در صورت مثبت بودن در اختیار کمیته انضباطی قرار گیرد.

حیدری گفت: در مواردی که نمونه مثبت باشد اگر فردی اولین بار این کار را انجام داده باشد تذکر داده می شود ولی اگر در گذشته نیز این عمل صورت گرفته باشد تنبیه می شود و جوایزی به وی داده نمی شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مواد نیروزا عمل جالبی نیست و با فرهنگ سازی و تبلیغ مناسب می توان از آن جلوگیری کرد.

حیدری گفت: برای دومین بار در سال جاری به منظور آموزش داوران درساژ مربی خارجی از اسلوونی می آید که نام وی مایاست که درجه چهار ستاره بین المللی دارد.

وی اضافه کرد: این دوره آموزشی 10 تا 15 آبان سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و داوران سراسر کشور در آن حضور دارند.

حیدری گفت: داورانی که درساژ فعالیت می کنند مجوز ندارند برای همین، این دوره باعث می شود همه داورانی که قابلیت داوری در درساژ را دارند در پایان دوره کارت آن را دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اوایل سال جاری نیز یک مربی سوئدی به کشورمان آمد و به آموزش داوران درساژ پرداخت./اس/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار