مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشكده علوم پزشكی دزفول گفت: با خوردن روزانه تخم مرغ بصورت نیمرو ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین كنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،' میترا جودكیان 'در حاشیه گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ در محل معاونت بهداشتی یا زهرای دزفول در گفت و گو با خبرنگاران افزود: لیستین ، چربی موجود در زرده تخم مرغ است كه خاصیت آنتی اكسیدان داشته و در سلامت قلب و عروق مؤثر است كه در صورت پختن تخم مرغ این ماده كارایی خود را از دست می دهد.

وی نگرانی خانواده ها از كلسترول موجود در تخم مرغ را بی دلیل دانست و گفت: لیستین موجود در زرده تخم مرغ ، كلسترول موجود را تعادل می بخشد لذا براحتی و با هیچ واهمه ای می توان این ماده غذایی با ارزش را مصرف كرد.

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشكده علوم پزشكی دزفول اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی ، تخم مرغ را به دلیل ارزش غذایی بالا ، منبع غذایی معرفی و در سفره كشورهایی چون آفریقا كه سوء تغذیه دارند قرار داده است.

وی میزان پروتئین موجود در تخم مرغ را نزدیك به 100 دانست و گفت: این ماده غذایی می تواند جایگزین یك واحد گوشت مصرفی شود كه برای كودكان بسیار مفید بوده و از بروز بیماری های زیادی جلوگیری می كند.

جودكیان سرانه مصرف تخم مرغ را در جهان 18 كیلوگرم در سال برای هر نفر عنوان كرد و اظهار داشت: در ایران این سرانه 10 كیلوگرم است كه این میزان باید افزایش یابد و با خوردن روزانه یك تخم مرغ ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین و به سرانه جهانی نزدیك شد./ب


برچسب ها: مصرف ، تخم مرغ ، نیمرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.