کارشناسان هندي بر وابستگي هند به نفت ايران و لزوم چاره انديشي براي معافيت از تحريمهاي نفتي آمريکا تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، هند نگراني خود را درباره احتمال اعمال تحريمهاي شديدتر برضد ايران پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعلام کرده است.

هند دومين وارد کننده بزرگ نفت خام از ايران است و درصورت تشديد تحريمهاي آمريکا درباره صادرات نفت ايران، هند براي تامين نفت از ايران دچار مشکل جدي خواهد شد.

اين درحالي است که دولت آمريکا در ماه ژوئن درباره تحريمهاي نفتي ايران در صادرات به هند، معافيتهايي لحاظ کرد. در حال حاضر، هند از طريق واسطه گري ترکيه پول نفت خريداري شده از ايران را پرداخت مي کند.

در حال حاضر هند 45 درصد پول نفت خريداري شده از ايران را به صورت روپيه پرداخت مي کند . اين کار از طريق حساب ايران در بانک يو کو (UCO) انجام مي شود. 

سي اوداي بهاسکار کارشناس هندي در اين خصوص گفت: باتوجه به وضعي که هند دارد فکر نمي کنم هند بتواند واردات نفت را از ايران کاهش بدهد. بنابراين بايد نوعي سازوکار درباره نحوه پرداخت پول نفت خريداري شده از ايران بين هند و ايران تعيين شود. شايد کشورهاي عضو گروه بريکس يعني برزيل و روسيه و هند و چين و آفريقاي جنوبي بايد به دنبال يافتن راه حلي باشند که در قالب آن ، ارز ديگري بجاي دلار پيدا شود.

سي اوداي بهاسکار افزود: باتوجه به وضعي که هند دارد، نمي تواند به سراغ نفت ديگري بغير از نفت ايران برود. حتي از نظر فني اين کار مشکل است. هند براي پالايشگاههاي خود که فقط براي استفاده از نفتي همانند نفت ايران طراحي و احداث شده اند چه کار مي تواند انجام بدهد؟
برچسب ها: هند ، ایران ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار