یک روانشناس:

ابراز محبت در پختگی عاطفی کودک نقش دارد

با توجه به هفته جهانی کودک و اهمیت محبت کردن به کودکان، ابراز محبت به کودک در پختگی عاطفی کودک نقش دارد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فاطمه زارع، کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب گفت: همانطور كه جسم کودک براي شادابي و سلامت نياز به ويتامين هاي مختلف دارد روح کودک نیز براي تعادل نياز به مقدار مواد مقوي و ويتامين دارد.

فاطمه زارع افزود: نیاز كودكان به مهر و محبت به اندازه كافی شناخته شده است، به عبارت دیگر؛ عشق و علاقه نه تنها در پختگی عاطفی کودک نقش دارد بلكه ساختار مغز را نیز متاثر می‌كند.

وی با تاکید بر محبت کردن به کودک خاطرنشان کرد: پایه‌ی احساس ارزشمند‌ی کودکان بخصوص در سال‌های اولیه از عشق و محبتی که والدین به آن‌ها ابراز می ‌کنند محکم می ‌شود.

زارع همراه با کودک غذا خوردن، بغل كردن، نوازش كردن حرف زدن و بازي با آنها را از موارد محبت کردن به کودک برشمرد و عنوان داشت: در بچه‌هاي نوپا علاوه بر موارد فوق بايد با صحبت كردن با آنها، تشويق به يادگيري مهارت‌هايي مثل راه رفتن، غذا خوردن و لباس پوشيدن تقویت شود.

وی ادامه داد:مطالعات نشان می دهد: كودكانی كه در سال اول زندگی خود از كمبود محبت رنج می برند در بزرگسالی افرادی هستند که فاقد مهارت های اجتماعی اند.

این روانشناس با بیان این که شروع سن مدرسه مرحله مهمي از مراحل رشد كودك است تصریح کرد: در اين مرحله مي‌توان براي محبت كردن به او، به كارهايي كه در مدرسه انجام مي‌دهد توجه كرد و نشان داد كه از خواسته‌هاي او حمايت مي‌شود و براي آنها ارزش قائل هستيم.

کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خطاب به والدین و اطرافیان کودک توصیه کرد: نبايد محبت خود را تنها با بغل كردن، اداي كلمات و الفاظ خوب و رسيدگي به نيازهاي فوري و جسماني كودكان به آنها نشان داد بلكه محبت واقعي در كمك به آنها براي بيشتر مستقل شدن و انجام كارهاي شخصي مي‌باشد./ح
برچسب ها: ابراز محبت ، کودک ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار