مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور گفت: ظرفیت بنادرشهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار به دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سید عطاءاله صدر با بیان اینکه طرح توسعه بندرشهید رجایی بندرعباس و شهید بهشتی چابهار جزء طرح های مهر ماندگار است افزود: با بهره برداری از مرحله دوم بندرشهید رجایی بندرعباس ظرفیت این بندر از سه به شش میلیون كانتینر و بندر شهید بهشتی چابهار از دو به چهار میلیون تن درسال افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: برای اجرای مراحل دوم این دو بندر 750 میلیون دلار اختصاص یافت كه 410 میلیون دلار مربوط به بندر شهید رجایی است .

رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با اختصاص دو هزار و 400 هکتار زمین پس کرانه در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس ، جابجایی 20 میلیون کانتینر در سال محقق می شود.

صدر افزود : رسیدن به این حجم جابجایی در افق توسعه بنادر در سال هزار و 404 طراحی شده است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجائی بندرعباس در 2 هزار هکتار وسعت و 8 پست اسکله تخلیه کانتینر تا پایان امسال به بهره داری می رسد .

مجتمع بندری شهید رجایی در راهگذر شمال ـ جنوب قرار دارد و اقیانوس هند و خلیج فارس را از ایران به دریای خزر و سپس آسیای میانه ، روسیه و قفقاز متصل می کند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بزرگترین مجتمع تخلیه وبارگیری کانتیری کشور است گفت: 60 درصد ترانزیت و 70 درصد صادرات و واردات کالای کشور از این مجتمع صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تجارت کانتینری در جهان به ویژه بین جنوب شرق و غرب آسیا ، توسعه مجتمع بندرشهید رجایی بندرعباس را از مهمترین طرح های راهبردی کشور دانست./س

برچسب ها: بنادر ، ظرفیت ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.