رئیس اداره امور اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی از اولویت بندی صاحبان مشاغل صنفی برای نصب، راه اندازی و بکارگیری سامانه صندوق فروش خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بابایی ادامه داد: بر اساس اجرای ماده 121 قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی کشور، از ابتدای سال 1392 سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان آهن آلات، لوازم صوتی و تصویری، انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، ماشین های اداری و لوازم و قطعات و تجهیزات مربوط به آنها، لوازم خانگی( شامل برقی، گازی و نفتی)، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، هتل و هتل آپارتمان ها، مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه ها ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش ( POS مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه ای مجهز به سیستم نرم افزاری فروش و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش یا فاکتور می باشند.

وی افزود: مودیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش مکانیزه یا رایانه مجهز به سیستم نرم افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه مذکور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون پنج ساله توسعه اقتصادی برای سال مربوط محروم خواهند شد.

بابایی همچنین اظهار داشت: هزینه های انجام شده بابت خرید و نصب و راه اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش POSتوسط صاحبان مشاغل مذکور اعم از سخت افزار و نرم افزار، از درآمد مشمول مالیات مودیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر است.

وی هدف از این اقدام را شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص صحیح درآمدهای مودیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف کشور تا پایان سال دوم برنامه، صاحبان مشاغل را بر اساس اولویت، ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش نماید./س

 

برچسب ها: صاحبان ، مشاغل ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.