عاقبت پشت گوش انداختن اخطارهای فدراسیون جهانی شنا نامه های هشدار کمیته بين المللي المپیک و فدراسیون جهانی است .

 به گزارش خبرنگار  ورزشی باشگاه خبرنگاران:  در حال حاضر یکی از بحث های بسیار مهم در ورزش کشور اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی است و در حال حاضر مسئولان فدراسیون شنای کشورمان درگیر برطرف کردن این مشکل هستند که حل آن منوط به حمایت های مسئولان ورزشی است با توجه به این که اساسنامه فدراسیون شنا چند سالی است که اصلاح نشده، فدراسیون جهانی شنا، (FINA) در سال 2010 و در زمان ریاست امیر حسین آیت الهی از مسئولان فدراسیون کشورمان خواست تا نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام کنند اما نه تنها این مسئله پیگیری نشد حتی مسئولان در جهت اصلاح اساسنامه اقدامی نکردند.
عدم رسیدگی به این موضوع و تغییرات پی در پی از راس فدراسیون شنا طی 2 سال گذشته باعث شد تا دیگر صبر مسئولان کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی لبریز شود. علی رغم نامه های پی در پی که در چند ماه اخیر از سوی کمیته ملی المپیک به ایران رسید نامه ای نیز خطاب به محسن رضوانی سرپرست فدراسیون شنای کشورمان در اختیار فدراسیون ها قرار گرفت و در این نامه عنوان شده بود که برگزاری انتخابات در ایران برایشان قابل قبول نیست و اساسنامه باید هر چه زودتر اصلاح شود.
البته این مسئله پیش از این برای فدراسیون قایقرانی هم تکرار شده بود و مسئولان جهانی خواستار برگزاری مجمعی با اساسنامه اصلاح شده  شدند. با وجود این که در چند ماه اخیر نامه های زیادی در اختیار مسئولان ورزش قرار گرفته است  اما تاکنون مشکلات به قوت خود باقی است و با وجود سرپرستی نیک بین اما فدراسیون جهانی غلامرضا جعفری سرپرستی که تنها 8 ماه فعالیت داشت را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان به رسمیت می شود و با توجه به بحث مشکل اساسنامه برگزاری مجمع انتخاباتی نیز غیر قانونی است.
 در صورتی که مسئولان فدراسیون شنای کشورمان چند سال پیش اقدامات لازم را در جهت اصلاح اساسنامه ها و حل این مشکل برمی داشتند در حال حاضر آنها با یک همچنین معضلی است و پنجه نرم نمی کردند و با برگزاری مجمع انتخاباتی تکلیف سکان دار فدراسیون نیز مشخص می شد.
خاطر نشان می شود: در صورتی که در طی این مدت این مشکل برطرف نشود سفر تیم های ملی کشورمان همچنان لغو خواهد شد و مشخص نیست این مشکلات چه زمانی برطرف خواهد شد. البته اعضاء هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک فرصت خواستند تا این مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنند./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار