رئيس هيئت مديره بيمارستان فوق تخصصي رضوي از بهره برداري از ساختمان جديد بيمارستان رضوي به زودي خبر داد و گفت: در حال مذاكره با سه وزارت خانه ي كشور، بهداشت و درمان و امور خارجه براي احداث دهكده جهاني سلامت در مجموعه بيمارستان رضوي هستيم.

به گزارش به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، مصطفي واعظ طبسي با اشاره به نگاه ويژه توليت آستان قدس رضوي نسبت به امر پژوهش و توليد علم اظهار داشت: آستان قدس رضوي به سبب انتساب به حضرت عالم آل محمد(ص)، به مقوله علم و دانش توجه ويژه دارد و درحال حاضر با عنايت ويژه توليت آستان قدس رضوي گام هاي بسيار موثري را در امر پژوهش و توليد علم برداشته است.

وي ادامه داد: حسب تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله واعظ طبسی، این نهاد مقدس از ظرفیت‌های خویش در جهت تولید علم و توسعه امر پژوهش بيش از پیش استفاده خواهد کرد.

رئيس هيئت مديره بيمارستان فوق تخصصي رضوي افزود: در همين راستا مي توان به برگزاري چندين كنگره بين المللي با حضور بيش از يك هزار متخصص خارجي از پنج قاره جهان و متخصص داخلي در حوزه هاي مختلف چون قلب و عروق، پرفيوژن، مغز و اعصاب، روان شناسي و غيره اشاره كرد دست آوردهاي فراوان كنگره اولين الكترودگزاري به منطقه خاورميانه و جراحي هاي موفق اپي لپسي كه بسيار از جانبازان از اين خدمت بهره برده اند و درحال حاضر از سلامت کامل برخوردارند.

وي خاطر نشان كرد: در این کنگره ها كه همواره طی این سال ها قوی تر و پربارتر از سال های قبل بوده است، بهترین، کم تهاجمی ترین و پرتاثیرترین روش های درمانی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

واعظ طبسي يادآور شد: البته ما در ژورنال ها و محافل علمی فعالانه شرکت می کنیم، به طور نمونه در زمینه غیر از جراحی قلب، در زمینه مغز و اعصاب صاحب مقالات برگزیده جهانی هستیم كه در سايت بيمارستان موجود است.

وي با بیان این که تبادل نظر در این کنگره منجر به شناساندن علم و تخصص پزشکان ایرانی می شود، افزود: خود همین افراد خارجی بهترین مبلغ برای پیشرفت های پزشکی جمهوری اسلامی هستند.

رئيس هيئت مديره بيمارستان فوق تخصصي رضوي در بخش ديگري از سخنانش در ارتباط با طرح توسعه اين بيمارستان و احداث ساختمان جديد آن تصريح كرد: ساختمان جديد بيمارستان با وجود تحريم ها80 درصد پيشرفت داشته است و امكانات مورد نياز براي آن كاملا خريداري شده و اميدورايم به زودي به بهره‌برداري برسد.

وي در مورد ويژگيهاي اين ساختمان گفت: در ساختمان جديد بيمارستان رضوي بزرگترين و كاملترين بخش پزشكي هستهاي منطقه ايجاد شده است كه امور تشخيصي و درماني به صورت كامل در آن انجام ميشود و از اعزام بيماران به خارج از كشور بي نياز خواهيم شد .

واعظ طبسي خاطرنشان كرد: پس از افتتاح بيمارستان رضوي با استقبال غير قابل پيش بيني مردم مواجه شديم، به همين دليل در ساختمان فعلي با كمبود جا مواجه هستيم اما با بهره‌برداري از ساختمان جديد مشكلات ما در مورد فضاي بستري بيماران حل خواهد شد.

وي افزود: ساختمان جديد علاوه بر بخش پزشكي هسته‌اي، داراي بخش‌هاي بستري عادي و VIP است كه اين بخش در راستاي توجه به گردشگري سلامت ايجاد شده است.

رئيس هيات مديره بيمارستان فوق تخصصي رضوي از ايده آستان قدس رضوي براي ايجاد دهكده سلامت در مشهد خبر داد افزود: به دنبال ايجاد فضاي درماني بزرگي در بيمارستان رضوي با نام دهكده سلامت هستيم كه داراي بخش‌هاي مختلف تخصصي درماني باشد.

وي تاكيد كرد: به هر حال دولت به تنهايي نمي‌تواند چنين محيطي را ايجاد كنند و آستان قدس رضوي در ايجاد آن نقش اساسي خواهد داشت كه اين با همكاري تنگاتنگ وزارت بهداشت محقق خواهد شد.

واعظ طبسي به موفقيت‌هاي بيمارستان رضوي اشاره و خاطرنشان كرد: امروز بيمارستان رضوي به معياري براي سنجش توانايي و كيفيت ساير بيمارستان‌ها تبديل شده است و ديگران سعي مي‌كنند خود را با اين بيمارستان مقايسه كنند.

وي در خاتمه يادآور شد: ما دستاوردهاي بسيار خوبي در اين بيمارستان داشته‌ايم كه باعث استقبال خارجي‌ها شده است و حتي بعضي از شركت‌هاي بيمه اروپايي باتوجه به اينكه هزينه‌هاي درمان در بيمارستان رضوي كمتر از بيمارستان‌هاي اروپا بوده و كيفيت كار آن نيز برابر و يا حتي بالاتر از آن بيمارستان‌هاست، خواهان اعزام بيمارانشان به مشهد هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.