چرا چشم بادامي ها يك هفته زودتر به تهران آمدند؟

بازي دو تيم ايران و كره در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل،سه شنبه 25 مهر ماه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از  فوتبال آنلاين ،تیم کره دوشنبه فرودگاه شهر اینچوئن را به مقصد تهران برای انجام چهارمین بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ایران ترک کرد تا به پیروزی تاریخي برسد.
 
 10 بازیکن تیم کره روز گذشته به تهران سفر كردند. در حالی که بازیکنانی همچون لی کیون هو، کیم شین وک، کواک تائه های، و کیم یونگ کوان که همگی عضو اولسان هیوندای هستند در گروه بعدی روز سه‌شنبه به تهران اعزام خواهند شد. در گروه سوم، لژیونر‌هایی به اردوی تیم ملی کره ملحق می‌شوند.پارک چو یونگ از سلتاویگو اسپانیا، کی سون یونگ از سوانسی ولز، لی چون یونگ از بولتون انگلیس، کیم بو کیونگ از کاردیف سیتی ولز، سون هونگ مین از هامبورگ آلمان و ننام تائه هی از لخویا قطر هستند.

ورزشگاه آزادی از سطح دریا ۱۲۷۳ متر ارتفاع دارد که همین امر ممکن است چالشی به عنوان کمبود اکسیژن را برای تیم کره ایجاد کند. با این حال«چوی کانگ هی» سرمربی تیم ملی کره می‌گوید:‌ بازیکنان تیم ملی تا جایی که امکان داشت،‌ برای این بازی زودتر فراخوانده شدند تا مدت زمان بیشتری برای خو گرفتن با وضعیت آب و هوایی محل مسابقه پیدا کنند. ما برنامه یک پیروزی تاریخی در ایران را می‌ریزیم و می‌خواهیم با برد به وطن بازگردیم.

مسئولان تيم كره جنوبي از فدراسيون فوتبال ايران درخواست كرده‌اند كه زمين شماره «دو» ورزشگاه آزادي را براي انجام تمرين در اختيارشان قرار دهد، اما با توجه به اين كه اين زمين مورد نظر كارلوس كي‌روش هم قرار گرفته است، ممكن نيست كه فدراسيون با درخواست كره‌اي‌ها موافقت كند.اعضاي تيم ملي كره‌جنوبي در مدت حضورشان در ايران در هتل استقلال اقامت خواهند داشت.

 
بيژن ذوالفقار نسب کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اينکه چرا تيم کره جنوبي 7 روز قبل از ديدار با ايران به کشورمان سفر کرده به خبرنگار فوتبال آنلاين گفت: به نظر من تيم فوتبال کره جنوبي بسيار برنامه محور است و بر حسب اتفاقات آنقدر زود به ايران نيامده اند. حتي 2 روز قبل از آمدن تيم کره آشپزها و نفرات تدارکات اين تيم هم به ايران آمده اند تا تمام شرايط را براي تيمشان مهيا کنند.من اصلا همچين چيزي را نديده ام که تيمي 8 روز زودتر به اردو در شهر ميزبان برود و اين کار کره اي ها حتما داراي يک برنامه اساسي  است.پيروزي در اين بازي براي هر دو تيم بسيار اهميت دارد و آن ها هر بهايي را براي رسيدن به اين امتياز خواهند پرداخت.


كره به دنبال خلق شگفتي
 
  در حالي كه كره اي ها پيروزي در اين بازي را براي خود حياتي مي دانند تيم ملي كشورمان نيز راهي جز برد در مقابل خود نمي بيند.شكست برابر لبنان شك بزرگي به فوتبال ايران بود و از طرفي بازيكنان و كادر فني تيم را هر چه متحد تر و مصمم تر نمود تا در راه رسيدن به برزيل با قدرت پيش بروند.

  دو تيم ايران و كره تا به حال  25 بار با یکدیگر روبه رو شده اند که سهم برد هر یک، 9 بازی بوده است.نكته قابل توجه اينجاست كه ايران تا به حال در خانه مغلوب كره نشده.دو تساوي و دو شكست،حاصل تلاش كره اي ها در آزادي مي باشد.


 رقابت تيم اول و دوم گروه A سه شنبه 25 مهر ماه،ساعت 19 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود و هواداران فوتبال ملي و رسانه ها در كنار ملي پوشان خواهند بود تا 3 امتياز شيرين خانگي به حساب مردان كي روش واريز شود.


جدول رقابت ها:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.