رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان از راه اندازی شهرک علمی کاربردی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ حسین مومنی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 16 مرکز علمی و کاربردی داریم گفت: به زودی در دو شهرک صنعتی آق قلا و شهرک صنعتی مینودشت دو مرکز علمی و کاربردی با عنوان " شهرک علمی و کاربردی " هستیم.

وی افزود:همچنین با چند شرکت از جمله مرغ پیگیر، مزرعه نمونه، مرکز فرهنگ و هنر، مرکز ict اداره کل ارتباطات و فناوری و شرکت پنیر صبا مذاکراتی در این زمینه انجام داده ایم و قرار است که به زودی در این شرکت ها دانشگاه افتتاح شود.

وی بیان داشت: سعی داریم در استان اعتقاد مدیران و صاحبان صنایع، جامعه دانشگاهی و حتی بازاریان به آموزش های مهارتی هدایت کنیم که این امر تا به حال تا حدود زیادی محقق شده است و امیدوار هستیم تا بتوانیم در آینده ای نزدیک مراکز بیشتری را راه اندازی کنیم و بر این باور هستیم که می توان خیلی از مشکلات حوزه صنعت و اشتغال را توسط فارغ التحصیلان خود حل کنیم.

مومنی با بیان اینکه امسال توانسته ایم اولین رشته کارشناسی ارشد را وارد استان کنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه گلستان از استانهایی است که بلایای طبیعی در آن اتفاق افتاده است امسال توانستیم مقطع کارشناسی ارشد رشته کاربرد ict در بلایای طبیعی را با کمک مرکز علمی و کاربردی هلال احمر وارد استان کنیم.

وی با اشاره به تعداد مدرسان این دانشگاه تصریح داشت: در حال حاضر در این دانشگاه در کشور 50هزار مدرس فعالیت می کنند و این تعداد در استان 700 نفر است.

وی با اشاره به رتبه تولید علم کشور در دنیا گفت: طبق بررسی هایی که توسط موسسه اسکوپوس هلند در سال 2012 انجام شد کشور ایران از لحاظ تولید علم توانست رتبه 16 را در در دنیا و رتبه اول را در منطقه کسب کند و امیدوار هستیم تا بتوانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم جزء 10 کشور اول باشیم.

حسین مومنی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر در تمام دنیا دانشگاه های علمی و کاربردی بیشترین طرفدار را دارد ولی این نظام هنوز در کشور ما به درستی جا نیفتاده است .

وی با اشاره به این موضوع ابراز داشت: در کشور درحال حاضر تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی ما بیشتر ازتعداد فارغ التحصیلان دیپلم هستند و این نشان می دهد که ما باید به حوزه مهارت آموزی بیشتر توجه نشان دهیم و باید گفت که دانشگاه های علمی و کاربردی با برنامه هایی که دارد می تواند نظام آموزش های مهارتی را بهتر ارائه کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.