معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید سیب‌زمینی در سال زراعی جاری 900 هزار تن برآورد و پیش‌بینی می‌شود که امیدواریم تا پایان فصل برداشت این رقم تأمین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد دیروز در جریان بازدید از مزارع برداشت محصول سیب‌زمینی در اردبیل افزود: برداشت سیب‌زمینی از 25 هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل، نمین و نیر شروع شده و تا نیمه آبان ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه اردبیل یک پنجم سیب‌زمینی کشور را تولید کرده و رتبه اول را در این زمینه دارا است، گفت: امسال وضعیت تولید و برداشت محصول سیب‌زمینی بعد از پنج ماه تلاش کشاورزان بسیار مطلوب و شایسته به نظر می‌رسد به طوریکه بخش عظیمی از تولیدات سیب‌زمینی این استان به همت تجار و بازرگانان زمینه صادراتی پیدا می‌کند.

نیکشاد از افزایش هشت درصدی تولید سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد و افزود: پارسال 830 هزار تن سیب‌زمینی در این استان تولید شد که امسال این رقم از مرز 900 هزار تن می‌گذرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب، کاهش جمعیت آفات و بیماری‌ها و وجود خاک حاصلخیز را در تولید کیفی سیب‌زمینی مؤثر و راهگشا توصیف کرد و گفت: ما یک فرآیند مطلوب و رو به جلویی را در تولید و صادرات سیب‌زمینی شاهد هستیم که امیدواریم امسال با ورود فعالان امر صادرات و تجارت سیب‌زمینی بخش عظیمی از دغدغه‌های فروش این محصول برطرف شود.

نیکشاد در ادامه افزود: این استان علاوه بر اینکه در تولید سیب‌زمینی جایگاه ممتاز دارد در تولید بذور سیب‌زمینی نیز با تولید میلیون‌ها مینی‌تیوبر از جایگاه ممتاز و برتری برخوردار است./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.