مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در هجدهمین روز پاییز میزان شرجی در هوای خوزستان 100 درصد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر میزان شرجی در شهرهای خوزستان به 100 درصد رسیده است و شهرستان آبادان با این میزان در هجدهمین روز پاییز بیشترین میزان شرجی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بیشترین میزان شرجی در دیگر شهرهای استان افزود: در سایر شهرها نیز روند افزایشی شرجی وجود داشته است که از این میان می‌توان به ماهشهر با 88 درصد، شادگان با 87 درصد، اهواز با 82 درصد و بستان با 80 درصد اشاره کرد.

دهملایی با اشاره به اینکه میزان شرجی در ساعات آینده کاهش می‌یابد، تأکید کرد: در ساعات آینده با افزایش دما در شهرهای خوزستان میزان رطوبت نسبی در شهرها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره شرایط آب و هوایی در شهرهای خوزستان خاطر نشان کرد: با تداوم جریانات جنوبی در استان انتظار وضعیت شرجی، رطوبت بالا، مه و یا مه رقیق در ایستگاه‌های ساحلی و نیمه جنوبی استان تا آخر هفته وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن‌ها وضعیت مذکور پایان یافته و افت دما در استان رخ خواهد داد و وضعیت آب و هوایی تغییر اساسی خواهد کرد.

دهملایی تاکید کرد: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار به شکل مایل در حوالی دریای سرخ حداقل تا تاریخ یاد شده استقرار خواهد داشت.

وی افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در نیمه شمالی با افزایش ابر و در نیمه جنوبی و ایستگاه‌های ساحلی همراه با مه یا مه رقیق و شرجی و گاهی توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تأکید کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با غبار و مه رقیق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تأکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان و بستان با 41 و ایذه با 17 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند./س
برچسب ها: شرجی ، خوزستان ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.