مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صدور گواهی بهداشت به منظور صادرات 32 هزار اصله گل و گیاه تزئینی در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مسلم مجدآبادی گفت : در نیمه نخست سال جاری علاوه بر صدور گواهی بهداشت به منظور صادرات 32 هزار اصله گل و گیاه تزئینی، گواهی بهداشت به منظور صادرات 145 تن محصول کشاورزی نیز توسط این معاونت صادر شده است.

وی افزود : اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی در این مدت 162 هزار هکتار از اراضی را زیر پوشش مبارزه با سن غلات برده و بیش از 100 نفر از ناظران شبکه را به کار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی 25 مورد بازدید از نهالستان‌های استان و کنترل بیماری‌های قرنطینه‌ای به میزان 9 هزار و 200 هکتار را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در شش ماه گذشته عنوان کرد.

مجدآبادی گفت : در حال حاضر جهاد کشاورزی استان مرکزی در زمینه تجهیز شبکه مراقبت مزارع، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده و بالاترین تعداد دستگاه‌های سم‌پاش، دستگاه‌های سم‌پاش پشت تراکتوری، فرغونی و دستی را در اختیار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.