انيميشن "افسانه‌هاي ملل" كاري از مركز پويانمايي صبا در شبكه پويا به بررسي افسانه‌هاي كشورهاي مختلف مي‌پردازد.

اهورا شهبازي، كارگردان انيميشن افسانه‌هاي ملل در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران ؛گفت: افسانه‌هاي ملل كاري از مركز پويا نمايي صبا با تكنيك كات اوت پخش آن از دوم آبان در شبكه پويا آغاز مي‌شود.
وي افزود: "افسانه‌هاي ملل" در 52 قسمت 10 دقيقه‌اي براي گروه سني كودك و نوجوان توليد شده است.
شهبازي ادامه داد: "افسانه‌هاي ملل" روايتگر داستان دو نوجوان باهوش ايراني به نام‌هاي "رضا" و "علي" است كه به جغرافي علاقه زيادي دارند و با كمك معلمشان بالني مي‌سازند تا به وسيله آن از نقاط مختلف جهان فيلمبرداري هوايي كنند اما به طور اتفاقي زماني كه بچه‌ها براي گرفتن عكس يادگاري سوار بالن مي‌شوند بالن به پرواز در مي‌آيد و دو نوجوان ناخواسته به سفر پر ماجرا مي‌روند.
شهبازي در ادامه قصه اين انيميشن؛ تصريح كرد: در اين سفر "رضا" و "علي" به كشورهاي مختلفي رفته و ضمن آشنايي با فرهنگ و رسوم آنها با افسانه‌هايي از اين كشورها آشنا مي‌شوند افسانه‌هايي كه ريشه در فرهنگ و تمدن وباورهاي بومي هر يك از كشورها دارند.
وي در ادامه افزود:در يكي از اين سفرها آنها با پيرزني آشنا مي‌شوند كه خود نيز قصد افزودن قصه‌هاي جديد به افسانه‌هايش دارد و بعد از آن رضا و علي به همراه پير زن دست به سفري پرماجرا مي‌زنند و افسانه‌هاي كشورهاي آسيايي و آفريقا را مرور مي‌كنند.
گفتني است؛ "اهورا شهبازي" كارگردان،‌ مركز پويانمايي صبا تهيه كننده، "جابر ابراهيم پور" و "زهرا موسوي" نويسنده" افسانه‌هاي ملل" هستند./ص
برچسب ها: پویانمایی ، صبا ، انیمیشن ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار