نزديک به 20 هزار نفر از کارشناسان ، مقامات و مديران بانکي و اقتصادي از 185 کشور در نشست پاييزه توکيو ، آخرين اوضاع اقتصاد جهاني را بررسي مي کنند تا به راهکاري موثر و مشترک براي کاهش تاثيرات منفي بحران مالي جهاني بر اقتصاد کشورها دست يابند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اجلاس بانک جهاني و صندوق بين المللي پول در توکيو در شرايط برگزار شده است که آمارهاي رسمي نشان مي دهد چشم انداز اميدوارکننده اي از بهبود وضع اقتصاد جهاني پيش رو نيست.

«اليور بلانچارد» مشاور اقتصادي صندوق بين المللي پول اعلام کرد: وضع شکننده اقتصادي جهاني به همکاري منسجم منطقه يورو و چين و ژاپن نيازمند است در غير اين صورت نمي توان به بهبود اوضاع اميدوار باشيم.

در همين حال مقامات ارشد بانک جهاني و صندوق بين المللي پول با اعلام کاهش روز افزون نرخ رشد اقتصادي جهان اعلام کردند ، بدهي هاي مالي اروپا ، رکود اقتصادي آمريکا ، کاهش رشد اقتصاد هاي نوظهور از جمله چين و هند همچنين تنش هاي سياسي منطقه اي که سبب افزايش بهاي انرژي و موادغذايي شده است از عمده ترين چالش هاي پيش روي جهان هستند.

دولت چين به سبب ادعاهاي ارضي ژاپن ، نشست توکيو را تحريم کرد و موضوع تنش در روابط چين و ژاپن مقامات بانک جهاني و صندوق بين المللي پول را بيشتر نگران کرده است.

"کريستين لاگارد" ، رييس صندوق بين المللي پول گفت: در شرايط کنوني اقتصاد جهاني ، تنش در روابط چين و ژاپن آثار زيان بارتري بر اقتصاد جهان مي گذارد.

براساس گزارشي که صندوق بين المللي پول در اين اجلاس ارائه کرد ، رشد اقتصاد جهاني در سال آينده ميلادي در شرايط خوشبينانه سه و شش دهم درصد خواهد بود.

براساس همين گزارش ها ، رشد اقتصادي ژاپن باز هم کاهش خواهد يافت و رقم دو و دو دهم درصد رشد را در سال آينده خواهد داشت.

قرار است نشست پاييزه  توکيو فردا و پس فردا با حضور معاونان و وزيران کشورهاي عضو ادامه يابد.

برچسب ها: بانک ، صندوق ، پول ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار