به گزارش
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، افزايش شمار افرادي كه نياز به دريافت مواد غذايي از موسسات خيريه در اسپانیا دارند باعث شده تا صليب سرخ این کشور مجبور به تبلیغات برای دریافت کمک شود. در فيلم تبليغاتي كه صليب سرخ منتشر كرده يك خانواده اسپانيايي نشان داده مي شود كه يخچال خانه آنها خالي است. پدر، پسر و دختر خانواده، سه نفري يك تخم مرغ را مي خورند تا اينكه غذاي اهدايي صليب سرخ به در خانه آنها مي رسد.
رسانه ها می گویند تشديد بيكاري در اقتصاد بحران زده اسپانيا بسياري از خانوارهاي اسپانيايي را محتاج دريافت كمك هاي غذايي موسسات خيريه كرده است.
از هر چهار فرد بزرگسال در اسپانيا يك نفر بيكار است و بسياري از خانواده هاي اسپانيايي براي تامين مواد غذايي مورد نياز خود به زحمت افتاده اند.
داوطلبان کمک به صلیب سرخ مي گويند به علت بحران اقتصادي در اسپانيا ميزان فعاليت كاري آنها دو برابر فعاليت شان درچهار سال پيش شده است و اگر وضع به همین منوال پیش برود، طی سالهای آینده هیچ موسسه ای قادر به پاسخ دادن به حجم نیازمندان و فقرای این کشور اروپایی نخواهد بود.