متخصص مغز و اعصاب گفت: ایمان واعتقاد قلبی به خداوند، آرامش بیشتر را در همه امور زندگی به ارمغان مي آورد كه سبب كاهش اضطراب مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، دكتر فريبرز رضايي طلب اظهار كرد: با صنعتي شدن زندگي امروز سبك زندگي افراد دچار تغييراتي شده كه اين زندگي جديد با كم تحركي و اقرايش وزن همراه است ولذا گاهاً منجر به افسردگي و اضطراب مي شود.

اين متخصص مغز و اعصاب در ارتباط با علائم اضطراب گفت: اضطراب يك سري عوامل دروني و فكري دارد مانند ترس هاي بي مورد در وضعيت هاي روحي كه ايجاد اضطراب مي كند، همچنين نشانه هاي جسمي اضطراب نيز تعريق، افزايش ضربان قلب، سردرد و بي خوابي است.

دكتر رضايي طلب افزود: عواملي مانند بي‌خوابي، كم خوابي، كاهش تمركز حالت اضطراب را در پي دارد و اختلالات طبي مانند نارسايي قلب و پركاري تيروئيد نيز منجر به اضطراب مي شود كه بايد از طريق پزشكي درمان شود.

وي در ارتباط با تاثير معنويت در كنترل اضطراب اظهار كرد: مشكل دنياي امروز دوري از معنويت است كه اساتيد حوزه در كاهش اضطراب افراد و بازگشت آنها به معنويت بسيار موثرند و مي‌توانند خلا معنويت در افراد را پر كنند كه در پيشگيري از اضطراب موثر است.

اين متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان كرد: يكي ديگر از مواردي كه سبب به وجود آمدن اضطراب در افراد مي شود ترافيك شهري است و در حال حاضر ترافیک یکی از جنبه های جدایی ناپذیر زندگی فعلی مردم در کشورهای مختلف شده است.

دكتر رضايي طلب ادامه داد: خستگی ناشی از کم تحرکی و نشستن در یک محل به مدت طولانی با کمربند بسته و آلودگی محیطی و صوتی در خیابان‌ها، باعث بروز اضطراب و خشم در افراد می‌شود.

وي افزود: در اضطراب بحث ژنتيك نيز مطرح است اما بيشتر از ژنتيك محيط روي فرد تاثير مي‌گذارد مانند اضطراب والدين كه به كودك نيز منتقل مي شود و در كودكان مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

اين متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اضطراب در كودكان و نوجوانان گفت: در كودكان و نوجوانان اضطراب همراه با افت تحصيلي است، همچنين اختلالات روحي، پرخاشگري، بي قراري، جويدن ناخن، كابوس و افزايش يا كاهش غذا نيز نشان دهنده اضطراب در كودكان و نوجوانان است.

وي در ارتباط با راه‌هاي كنترل اضطراب اظهار كرد: نگرش مثبت و اعتماد به نفس ، غلبه بر استرس ، ورزش و همچنين ایمان واعتقاد قلبی به خداوند كه آرامش بیشتررا درهمه امور زندگی به ارمغان مي آورد از راه هاي كنترل اضطراب است.


برچسب ها: سبب ، کاهش ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.