وی با تشریح روشهای رسیدن به هدایت غیر مستقیم کودکان و جوانان، افزود: شناخت و درک دنیای نوجوان، تحمل مواجهه با آسیب در هنگام کمک به او، همراهی و نمایش الگوهای متفاوت به این گروه سنی در این مسیر، گامهای رسیدن به هدایت غیر مستقیم است.
بهشتی زاده عنوان کرد: علوم تربیتی، روان شناسی و حوزه الهیات سه ضلع نگاه تربیتی طلبههای مربی است و باید در مسیر کمک به اقشار جامعه با توجه به این علوم گام برداشت.
این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به این نکته که تا مرداد ماه سال جاری، تعداد شبکههای فارسی زبان ماهوارهای غیر دولتی نزدیک به 45شبکه اعلام شده است، تصریح کرد: بینندگان برنامههای علمی ماهوارهها کمتر از پنج درصد است.
بهشتی زاده با بیان علل درونی و بیرونی درباره شکل خاص استفاده و گرایش روز افزون به ماهوارههای غیر دولتی، اذعان داشت: پخش سریالهای نامناسب، سیستم انتقاد ناپذیری، پخش و سانسور سلیقهای برنامهها، عدم وجود شبکههای خصوصی در تلویزیون و...از عوامل جذب ماهواره است./س