نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه واردات بی‌رویه کالا با سیاست‌های اقتصادی کشور سازگار نیست، گفت: معلوم نیست که ارز‌های تزریقی به بازار به دست چه کسانی می‌رسد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج سال پیاپی است که پیام سال را به مسائل اقتصادی اختصاص می‌دهد و این نشانگر اهتمام ایشان به مسائل اقتصادی کشور است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است و دشمن جنگ تمام عیاری را علیه اقتصاد کشورمان پی‌ریزی کرده است.

وی افزود: هر چند که خدمات عمرانی دولت دهم قابل احترام و تقدیر است ولی چند سئوال اساسی در خصوص اقتصاد کشور می‌توان طرح کرد که امیدواریم دولتمردان درباره حل این مسائل و مشکلات اقدامات اساسی و عاجلی را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرار بود از افزایش قیمت انرژی 30 درصد به تولید اختصاص یابد، گفت: آیا این امر در حال حاضر تحقق یافته است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: قرار بود جلوی واردات بی‌رویه کالا گرفته شود تا تولید ملی بتواند رشد کند ولی چنین نشده به طوری که واردات به صورت قاچاق یا قانونی وارد کشور می‌شود که با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور سازگار نیست.

آیت‌الله مجتهدشبستری با تقدیر از اقدامات دولت در خصوص کنترل آشفتگی بازار ارز و نوسانات قیمت دلار گفت: آیا بهتر نبود که دولت پیش از این آشفتگی‌ها در صدد کنترل بازار ارز اقدام می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی سال قبل حدود 20 میلیارد دلار ارز وارد بازار کرده است، افزود: متاسفانه معلوم نیست که ارزهای تزریقی به بازار در دست چه کسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: پروژه دشمن این است که ارزش پول ملی را کاهش دهد و اگر از این ترفند دشمن جلوگیری نکنیم، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه چالش‌های بیگانگان علیه کشور ما زیاد و سوء استفاده‌کنندگان داخلی هم فراوان است، تاکید کرد: مسئولان باید همه مسائل را در عرض هم بررسی کنند و در این راستا باید قوای سه‌گانه بیش از پیش با هم همبستگی و هماهنگی داشته باشند/س

برچسب ها: ارز ، بازار ، تزریقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.