"سرگئی لاواروف "، وزیر امور خارجه روسی روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب، هشدار داد، هر نوع استفاده از زور علیه تهران پایانی بر تمامی مذاکرات خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه پرس تي وي  ، مسکو می‌گوید، درباره موضوع انرژی هسته‌ای ایران و وضعیت سوریه از اصول منشور سازمان ملل پیروی خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه تفسیر دلبخواهانه از اصول مهم منشور سازمان ملل، نظم جهان را به مخاطره خواهد انداخت.
وی با بیان این‌که اکنون هدف اصلی تمرکز بر عملیاتی کردن میانجی‌گری گروه ۵+۱ است افزود، معاونان وزرای امور خارجه شش کشور عضو گروه برای دور دیگر مذاکرات با تهران آماده هستند.
پیش از این سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون، مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا که در گروه ۵+۱، مشتمل بر امریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، حضور دارد برای پیگیری مذاکراتشان درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران که در ۱۸ سپتامبر در استانبول ترکیه برگزار شد با یکدیگر دیدار کردند.
دیدار یک روزه این دو در ماه ژوئن در مسکو با گفت‌وگوهای معاونان آنان، علی باقری و هلگا اشمید در استانبول در ۲۴ جولای پی گرفته شد.
امریکا و اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها به کرار ایران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای متهم می‌کنند.
این درحالی است که ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع تولید سلاح‌های هسته‌ای و عضو آژانس انرژی اتمی توسعه و استفاده صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار