واقعیت این است که این اختلال درمان قطعی ندارد و پرهیز کامل از خوردن غذاها و فرآورده‌ های حاوی سویا تنها راه پیشگیری از بروز حالات آزاردهنده ی آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، 

 ، اگر دستگاه گوارش بدن شما هم نمی ‌تواند پروتئین موجود در سویا و فرآورده‌ های آن را تحمل کند تنها کاری که می ‌توانید بکنید تا این حالات ناخوشایند و آزار دهنده را تجربه نکنید، این است که غذاهایی که سویا دارند را کاملا کنار بگذارید و در هیچ حالتی آن ها را نخورید، بنابراین دارویی برای درمان قطعی این عارضه وجود ندارد، ولی می‌ توان علامت ‌های آن را کنترل کرد تا بیمار کمتر رنج بکشد. پس به عبارتی درمان عدم تحمل سویا فقط یک درمان علامتی است.

نشانه‌ های این عارضه را چگونه کنترل می‌ کنند؟

اگر نشانه‌ های عدم تحمل سویا در فرد خفیف باشد، نیاز به درمان پزشکی نبوده و طی 48 ساعت از بین خواهند رفت. سپس بیمار باید از خوردن تمام غذاها و فرآورده‌ هایی که دارای سویا هستند خودداری کند تا علایم مجددا ظاهر نشوند. علایم شدیدتر را می‌ توان با کمک داروهای آنتی هیستامین سرکوب کرد.

این گزارش حاکی از آن است که ، ممکن است بیماری بدون خوردن داروهای آنتی هیستامین هم فقط با گذاشتن یخ روی نقاط خارش ‌دار پوستش احساس راحتی کند. کرم‌ ها و پماد‌های بسیاری هم هستند که اگر به طور موضعی روی نقاطی که دچار اگزما شده یا کهیر زده‌ اند مالیده شوند، به تسکین خارش و سوزش آن ها کمک می‌کنند. اگر نشانه‌ های آنافیلاکسی در بیمار مشاهده شد باید او را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به اورژانس رساند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.