متاسفانه درحال حاضر برخي افراد با روي آوردن به كارهاي سطحي سعي درافزايش سرمايه و مخاطبان خود دارند كه مي توان از آنها به عنوان كاسب نام برد.

علي اكبرثقفي تهيه كننده سينما و تلويزيون درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص سرمايه سالاري بعنوان يكي از عوامل افت سينما گفت:‌ متاسفانه درحال حاضر برخي افراد با روي آوردن به كارهاي سطحي و نازل سعي در افزايش سرمايه و مخاطب براي آثارخود دارند كه مي توان از آنها به عنوان كاسب نام برد.
وي افزود: براي مقابله با اين موضوع بايد به ساخت فيلمهاي فاخر روي آورد كه اين امر مستلزم شناخت، تجربه و ريسك پذيري بالا براي سرمايه گذاري است.
وي تصريح كرد: اما متاسفانه درحال حاضر برخي افراد سودجو، با استفاده از شلوغي بازار و اوضاع اين روزهاي سينما براي بازگشت سرمايه ي خود به هركاري تن مي دهند.
ثقفي عنوان كرد: بايد آسيب شناسي شود كه چرا وزارت ارشاد بدون هيچ اعمال نظري با ارائه مجوز به اين افراد باعث قوي ترشدن آنان به لحاظ مالي مي شود.
اين كارگردان تاكيد كرد: مسئولان با تشكيل يك اتاق فكر و دعوت از افراد فرهيخته از هر قشري، ضمن پرداختن به تبادل نظر با اين افراد بايد چاره اي براي بهبود اوضاع فعلي بينديشد.
ثقفي با اشاره به وجود فيلمنامه هاي سخيف خاطرنشان كرد:‌ گاهي اوقات با تماشاي برخي آثار و ديالوگ هاي سطحي و سخيف آنها كه ناشي از نبود شاخص هاي فرهنگي براي فيلم سازان و فيلمنامه نويسان اين گونه آثاراست منزجر مي شوم، زيرا سازندگان اين آثار راه افزايش مخاطبان خود را استفاده از الفاظ كوچه بازاري دركارهاي خود مي دادند.
ثقفي اذعان كرد:‌ قسمت تعجب برانگيز ماجرا جايي است كه اين افراد با مصاحبه ها و گزارشهاي متعدد خود، خود را مبلغ و مروج اصلي اصول فرهنگي مي دانند كه مبين نوعي تناقض دركارهاي آنان است.
وي درادامه گفت:‌ رسانه و سينما ضمن انتقال مفاهيم فرهنگي به افراد جامعه، با رعايت برخي حريم هاي تعريف شده براي خود بايد اخلاق مدار و دين مدار باشد.
اين كارگردان با تاكيد به وجود بازيگران چهره اما فاقد كارايي بيان كرد:‌ متاسفانه برخي از تهيه كنندگان با استفاده از اين بازيگران و بها دادن به آنها توان مقابله با آنان را در سال هاي بعد از خود مي گيرند.
وي افزود: برخي از اين بازيگران با بي توجهي به فيلمنامه ها و كارگردان حاضر به ايفاي نقش در هرفيلمي هستند،البته نبايد برخي از بازيگران چهره و مشهور و با تحصيلات آكادميك را با اين افراد مقايسه كرد و آثارشان با يك سنگ محك سنجيد.
ثقفي درپايان درخصوص تفكر سرمايه نگر عنوان كرد:‌خوشبختانه دولت در 30 سال سينماي ايران در هر برهه اي از زمان با حمايت و سرمايه گذاري از فيلمنامه هاي فاخر ضمن ايجاد بستر مناسب براي فعاليت اين افراد مانع از كارهاي سطح پايين با اين طرز تفكر شده است.
وي تصريح كرد: برخي افراد با شناخت آثار نازل و سطحي نگري دراين خصوص ضمن كاهش سطح نگاه و توقع تماشاگران باعث ريزش مخاطبان در اين سالها شده اند./م
برچسب ها: سینما ، تلویزیون ، ثقفی ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.