گزارش جديد دولت آمريکا نشان مي دهد همزمان با کاهش صادرات کالاهاي آمريکايي براي پنجمين ماه متوالي، کسري تجاري اين کشور در ماه اوت بار ديگر افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ وزارت بازرگاني آمريکا اعلام کرد کسري تجاري ماهانه آمريکا از چهل ميليارد و دويست ميليون دلار در ماه ژوئيه به چهل و چهار ميليارد و دويست ميليون دلار در ماه اوت رسيد. تحليلگران اقتصادي کسري تجاري آمريکا را براي ماه اوت حدود چهل و چهار ميليارد دلار پيش بيني کرده بودند.

صادرات کلي آمريکا يک درصد کاهش يافت و اين در شرايطي است که مشکلات ناشي از بحران مالي و اقتصادي اروپا هنوز هم روند رشد اقتصاد جهاني را تحت تاثير قرار داده است. همزمان با کاهش تقاضا در آمريکا براي محصولات مصرفي، خودرو و کالاهاي سرمايه اي، ميزان واردات نيز يک دهم درصد کاهش يافت.

اين گزارش نشان مي دهد صادرات نفت، مواد شيميايي و ساير محصولات صنعتي به پايين ترين سطح آن از فوريه 2011 ميلادي رسيد. صادرات بخش خدمات در اين مدت افزايش يافت و به سطح بي سابقه پنجاه و دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار رسيد که دليل اصلي آن افزايش خدمات  تجاري و حرفه اي و خدمات بخش حمل و نقل است.

 گزارش ديگري که وزارت کار آمريکا منتشر کرد نشان مي دهد قيمت هاي کلي واردات در ماه سپتامبر يک مميز يک دهم درصد کاهش يافت که دومين کاهش متوالي ماهيانه آن به شمار مي رود. قيمت هاي صادرات نيز هشت دهم درصد افزايش يافت.

برچسب ها: آمریکا ، تجاری ، کسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار