حجت الاسلام روح از اساتید برجسته حوزه های علمیه خراسان با اشره به التهاب در بازار ارز کشور در چند هفته اخیر گفت: هر چند بازار ارز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، اما انقلاب همچون ابراهیم خلیل(ع) سالم از دل آتش بیرون می آید.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام روح از اساتید برجسته حوزه های علمیه خراسان در مسجد صاحب الزمان مشهد با بیان این مطلب افزود: 33 سال از انقلاب اسلامی در کشور میگذرد و عده ای آمدند و در برهه ای از زمان مدیریت کشور را به ثواب و یا ناثواب دست گرفتند، اما به فرموده رهبر کشور به سمت رشد، پیشرفت و امید در حرکت است.
وی با اشاره به این که اگر علما عملکرد دولتمردان را نقد کنند خدمت کرده اند بیان کرد: رییس جمهور هفته گذشته در خصوص بازار ارز مصاحبه ای در تلوزیون انجام داد که در نقد آن فردی او را از طریق تریبون نمازجمعه در یک مثلث قرار داد که یا دروغ گفته ای، یا خیانت کرده ای و یا منافق هستی.
روح با بیان اینکه برخی از رسانه ها همچون روزنامه خراسان نیز با گزارش های خود به این گفتار دامن زدند خاطر نشان کرد: این گونه سوال که شما در هنگام رأی گرفتن از مردم یا می دانستید آنها انقلابی هستند و یا نمی دانستید، حرفی سخیف است.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در ادامه این گفتار سخیف عنوان شد که رییس جمهور می دانست با وجود انقلابی بودن مردم بحران هایی در پی است و اگر نمی دانست و گفت ما می توانیم دروغ گفته است.
وی ادامه داد: و اگر میدانست و گفت میتوانیم دروغ گفته است و اگر میدانست و می توانست اما به اندازه توان کار نکرده است او منافق است.
روح با بیان این که این استدلال سخیف و دور از ذهن است یادآور شد: بیش از 30 سال از انقلاب میگذرد مگر می شود یک فرد نداند انقلاب بحران دارد.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به شهادت رهبری این مجموعه روز و شب نمی شناسد و الحق و الانصاف دارد کار میکند گفت: این درست نیست که پس از حدود هشت سال دویدن برای یک فرد این حرف ها گفته شود.
وی با خواندن بخش هایی از گفتار رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم که آن را مشغول خدمت و فعالیت دانسته اند و فرموده اند هر کجا که خدمت باشد هم مردم و هم رهبر طرفدار آن هستند، اظهار کرد: با وجود سخنان رهبری وصله نفاق به این شخص نمی چسبد.
روح با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم بجنورد که این بحران ها چیزی نیست که انقلاب در آنها بماند، ما مشکلات بزرگتری را داشتیم که از آن گذشتیم، گفت: خطیبان جمعه باید بیشتر به سخنان رهبری توجه کنند.
این استاد حوزه علمیه در خصوص محتوای خطبه های نماز جمعه یادآور شد : رهبر معظم انقلاب در 12 تیر ماه 1368 در مراسم بیعت ائمه جمعه سراسر کشور یادآور شدند که خطبه های جمعه باید سست نباشند، خود من وقتی میخواهم خطبه بخوانم 3 ساعت مطالعه میکنم اما راضی نیستم بلکه باید برای یک خطبه 7 الی 8 ساعت مطالعه کرد.
وی افزود: رهبر در همان سخنان از ائمه جمعه می خواهند برخوردی پدرانه، گرم و مهربان و صمیمی داشته باشند و اگر حرفی را میخواهند بزنند ذره ای به وحدت ملی آسیب میرساند گفتن آن سخن حرام است./س


برچسب ها: انقلاب ، همچون ، ابراهیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.