نماینده
مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لزوم بازنگری در
آییننامه جدید مدارس به شدت احساس میشد ادامه داد: برنامهریزها باید در
تلاش باشند تا ایرادات موجود در این آییننامه را رفع کنند و بهترینها را
در جایگزینی آن درنظر گیرند. این
نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه بررسی آییننامه مدارس باید به درستی
اصلاح شود افزود: اگر آییننامه اصلاحی بتواند ما را در رساندن به اهداف
تعیین شده در سند تحول بنیادین نزدیکتر کند به طور حتم اقدامی بزرگ در سند
تحول آموزش و پرورش خواهد بود. وی
تصریح کرد: استفاده از کارشناسان زبده و صاحبنظران با تجربه، میتواند
احیاگر آییننامه جدید مدارس باشند و نکات اساسی را در آن به خوبی لحاظ کند
تا معلمان و دانشآموزان در مواجهه با این آییننامه با مشکل روبرو نشوند. جعفری
با تاکید براینکه اصلاح آییننامه مدارس نباید دستخوش اعمال نظرهای
سلیقهای شود عنوان کرد: آییننامهای که با سلیقه ادغام شود دردی از هیچ
نهادی دوا نمیکند و جز اینکه آموزش را به محاق فرستد منفعتی نخواهد داشت. دبیر
دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معلمان، دانشآموزان و کادر اداری آموزش
و پرورش را از ارکان اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و اعلام کرد: این سه
گزینه باید به گونهای با هم هماهنگ باشند تا آهنگ و حرکت منظم و متناسبی
را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و با پشتوانه یکدیگر بتوانند به فعالیت
هرچه بهتر خود کمک کنند./س