مردم کاتالون اسپانیا در روز ملی این کشور در تظاهراتی که به خشونت گرایید، خواستار اعطای استقلال به مناطق جدایی طلب این کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، استقلال طلبان کاتالون در اسپانیا در حاشیه روز ملی این کشور در بارسلون تظاهرات کردند. این تظاهرات برای وادار کردن مخالفان استقلال کاتالون به قبول استقلال این بخش از اسپانیا برگزار شد.

اما این تظاهرات به درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس منجر شد و عده ای زخمی شدند. در حالی که دولت اسپانیا با بحران شدید اقتصادی دست به گریبان است و با تحمیل سیاست های ریاضتی محبوبیت خود را نزد مردم از دست داده، تمایلات استقلال طلبانه در کاتالون بسیار تشدید شده است.

بحران اقتصادی موجب شد رژه نظامی ارتش اسپانیا در روز ملی این کشور بسیار ساده و بدون رژه تانک ها و هواپیماهای جنگی برگزار شود. پادشاه اسپانیا در این روز بر ضرورت حفظ اتحاد تاکید کرد و نسبت به جدایی بخش هایی از کشور هشدار داد. وی تاکید کرد، جدا شدن مناطقی از اسپانیا از این کشور تمامی زحمات گذشتگان را به هدر خواهد داد. نمایندگان کاتالون همانطور که قبلا اعلام کرده بودند، در این جشن شرکت نکردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار