نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا با حضور سفیر لبنان و شهردار شهر صور، دزفول و این شهر تاریخی در لبنان خواهر خوانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگوی با خبرنگاران در دزفول اظهار داشت: فردا با حضور سفیر لبنان در ایران، شهردار شهر صور و خواهر امام موسی‌صدر در دزفول این شهر تاریخی با شهر صور لبنان خواهرخوانده می‌شوند.

وی افزود: شهرستان دزفول از نظر تاریخی و مذهبی قدمت بسیار زیادی دارد و به این دلیل ایجاد ارتباط بین‌المللی بین این شهر و شهرهای خارج از کشور می‌تواند عامل پیشرفت این شهر را فراهم کند و گام‌های توسعه را برای این شهر بیشتر و سریع‌تر بردارد.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط خواهرخواندگی بین شهر دزفول و صور لبنان می‌تواند عامل توسعه شهر از نظر حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی بوده و توسعه عمرانی و فرهنگی شهر دزفول را در ‌پی داشته باشد و به این دلیل در این باره اقدام شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مراسمی که فردا در شهرستان دزفول برگزار می‌شود قرار است خواهر امام موسی‌صدر نیز حضور فعال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید این توافقات بر اساس پروتکل‌های موجود در وزارت امورخارجه نیز دنبال شود که پس از توافقات انجام شده اقدامات بعدی از سوی وزارت امورخارجه دنبال خواهد شد.

شهرستان دزفول با سابقه دیرینه در عرصه تاریخی جایگاه بسیار خوبی در تاریخ ایران باستان دارد و خواهرخواندگی بین شهر صور و دزفول ابتکار بسیار جالبی برای توسعه ارتباطات فرهنگی بین این دو شهر تاریخی است./س
برچسب ها: دزفول ، لبنان ، خواهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.