مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش 75 درصدی میزان شرجی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛مسعود دهملایی  اظهار داشت: صبح امروز میزان شرجی در شهر آبادان به مرز 93 درصد رسید که این میزان در شرایط کنونی کمتر از 15 درصد است.

وی با اشاره به اینکه میزان شرجی در شهرهای خوزستان کاهش چشم‌گیری داشته است، افزود: این کاهش میزان شرجی به دلیل افزایش دما در ظهر و عصر امروز بوده و به این دلیل میزان رطوبت نسبی در شهرهای خوزستان به شدت کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به شرایط آب و هوایی موجود در خوزستان تأکید کرد: در شرایط کنونی وضعیت جریانات هوایی در خوزستان جنوبی و یا جنوب غربی است ولی از شامگاه امروز وضعیت جریانات هوایی تغییر خواهد کرد و به وضعیت شمالی تغییر خواهد کرد.

دهملایی تأکید کرد: بیشترین میزان شرجی در روزهای گذشته 100 درصد بوده است که به شهر ماهشهر اختصاص داشته و این شرایط بیشتر در شهرهای ساحلی و دریایی خوزستان تشدید شده است.

تاکنون سابقه نداشته است که در بیست و یکمین روز پاییز در خوزستان شرجی تا مرز 93 درصد برسد اما در سال‌جاری این پدیده نادر اتفاق افتاد.

  شرایط آب و هوایی در شهرهای ساحلی خوزستان در روزهای گذشته به نوعی بود که در هنگام صبح تا ساعاتی از روز شهر در هاله‌ای از مه فرو می‌رفت و این تشکیل مه تنها به دلیل مهیا بودن شرایط آب و هوایی برای توزیع رطوبت در شهرها بوده است./س
برچسب ها: کاهش ، میزان ، شرجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.