مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام نقاشی بزرگراه شیخ فضل الله نوری به مساحت بیش از هزار متر مربع خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان زیباسازی شهر تهران ، دکتر سید محمد جواد شوشتری با بیان اینکه موضوع نقاشی که روی دیوار این بزرگراه به تصویر درآمده آزاد است، ادامه داد: این نقاشی دیواری با عنوان " نقش بهشت" به مساحت 925 متر مربع در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شیخ فضل الله نوری کشیده است.
وي با اشاره به اینکه "نقش بهشت" موضوعی انتزاعی است که در آن به رنگ توجه ویژه ای شده است، ادامه داد: این نقاشی به روش کاشی شکسته و با تکنیک غیرمستقیم روی دیوار این بزرگراه کشیده شده است. در نقاشی دیواری به روش کاشی شکسته و به صورت غیرمستقیم تکه های کاشی روی سطوح توری یک متر در یک متر چسبانده شده و روی دیوار بزرگراه نصب می شود.
شوشتری با بیان اینکه نقاشی دیواری اجرا شده در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شیخ فضل الله نوری  با تکنیک ماندگار کاشی شکسته به اجرا در آمده است، گفت: استفاده از تکنیک ماندگار در اجرا، نقاشی های دیواری را در برابر عوامل طبیعی مانند باد و باران حفظ می کند.
وي با تاکید بر اینکه آلودگی هوا و فرسایش یکی از دلایل نازیبا شدن نقاشی های دیواری بعد از مدتی است، افزود: این نقاشی دیواری طی دو ماه و با استفاده از کاشی شکسته کشیده شده است.
شوشتری با بیان اینکه نقاشی دیواری مانند جواهری است که نقش تزیینی در شهر دارد، گفت: نقاشی دیواری نباید صرفا به عنوان وسیله ای برای پوشاندن برهنگی های یک شهر استفاده شود و بعد زیبایی در آن باید در نظر گرفته شود.
وي با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران سعی کرده تا تعداد نقاشی های دیواری را در سطح شهر افزایش دهد، ادامه داد: نقاشی های دیواری به عنوان وسیله ای برای بهبود فضاهای شهری به شمار می روند که با استفاده از آنها روح، نشاط و شادزیستی به چهره شهر باز خواهد گشت./ف
برچسب ها: بهشت ، بزرگراه ، شوشتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار