روزنامه تلگراف نوشت: تصمیم کمیته صلح نوبل در انتخاب اتحادیه اروپا از زمان اعلام رسمی خبر تا به این لحظه واکنش‌های تند زیادی را بدنبال داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي تلگراف، منتقدان زیادی رای اتحادیه اروپا را دارای ابعاد "سیاسی" و برخی نیز "مضحک" دانسته‌اند.
 
"نایگل فاراج"، رهبر حزب استقلال انگليس اتحادیه اروپا را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل ندانسته و تصمیم کمیته نروژی نوبل را نشانه‌ای از قریحه طنز نروژی‌ها توصیف کرده است. این سیاستمدار انگليسي در سخنان خود تصریح کرده که اتحادیه اروپا جایزه صلح نوبل را بی‌دلیل دریافت می‌کند، به این دلیل که این نهاد نه تنها به خوشبختی و رفاه انسان‌ها کمک نکرده بلکه در مقابل فقر و بیکاری را برای میلیون‌ها نفر به ارمغان آورده است.

مارتین کالانان، رهبر اعضای محافظه کار پارلمان اروپا نيز ضمن انتقاد از اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا گفت: 20 سال پیش هم این جایزه به نوعی تملق‌آمیز اما دست کم توجیه‌پذیر‌تر بود. امروز می‌بینیم تصمیم‌گیرندگان به کل از مرحله پرت افتاده‌اند. لابد خواسته‌اند به صلح و نظم حاکم بر خیابان‌های آتن و مادرید جایزه بدهند.
 
وی در ادامه انتقادهای خود افزود: سیاست‌های اتحادیه اروپا به بحران مالی دامن زده و موجب بروز نا‌آرامی اجتماعی‌ای شده که نسل‌ها بود مشابه آن را ندیده بودیم. جایزه صلح نوبل آن زمان که به باراک اوبامای تازه انتخاب شده اعطا شد، مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد و امروز نیز، کمیته نوبل با این تصمیم و اهدای جایزه به اتحادیه اروپا، کار فوق العاده دیگرانی را تضعیف کرد که شایستگی دریافت این جایزه را داشتند.
 
رای به نگاه داشتن جایزه صلح نوبل در قاره سبز تنها یکی از تصمیم‌های جنجال‌بر انگیز کمیته نوبل در تاریخچه این جایزه به شمار می‌رود.

برچسب ها: صلح ، نوبل ، انتقاد ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار