رییس جمهور لبنان می‌گوید، توانایی حزب‌الله در اعزام پهپاد به سرزمین‌های اشغالی فلسطین از لزوم یک راهبرد دفاعی جدید که از قدرت این گروه در حفظ امنیت کشور سود ببرد نشان دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، میشل سلیمان پس از نفوذ هواپیمای بدون سرنشین حزب الله به عمق سرزمین های اشغالی با انتشار بیانیه‎ای اظهار داشت، «روند اعزام یک پهپاد بر مناطق استراتژیک دشمن لزوم تصویب یک راهبرد دفاعی جدید که منفعت مدیریت و استفاده از توانایی‌های مقامت در آن دیده شود را نشان می‌دهد.»

میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان

وی افزود که از پتانسیل حزب‌الله باید در جهت «توان دفاعی لبنان و ایجاد مکانیزمی برای استفاده از این توانایی به طور کامل در هر سطحی از منافع ملی (لبنان) و طرح‌ها و الزامات نظامی استفاده کرد.»

سلیمان این سخنان را بعد از آن اظهار داشت که دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله تائید کرد، جنبش مقاومت یک هواپیمای بدون سرنشین را با فرار از امواج رهگیری هوایی اسرائیل به عمق سرزمین‌های اشغالی اعزام کرده است.

در این عملیات با اسم رمز حسین ایوب، حزب‌الله لبنان پهپادی را بدون آن‌که توسط رهگیرهای پیشرفته اسرائیل و امریکا شناسایی شود صدها کیلومتر در داخل سرزمین‌های اشغالی و تا نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا اعزام کرده است.

نصرالله روز پنج‌شنبه گفته بود، «این تنها بخشی از توانایی ماست.»

سلیمان همچنین در بیانه خود آورده است که نقض حق حاکمیت لبنان توسط اسرائیل به طور روزانه «به شکایات دنباله‌دار» بیروت در سازمان ملل و شورای امنیت انجامیده است.

رژیم اسرائیل تقریبا همه روزه با ادعای این که پروازها اهداف تجسسی دارند حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان با نام یونیفل به طور مداوم این پروازها را محکوم و اعلام کرده‌اند که این نقض آشکار قطعنامه 1701 و حق حاکمیت این کشور است.
 

هواپیمای حزب الله، نقطۀ عطفی در تاریخ مقاومت مردمی

 کارشناس لبنانی امور نظامی و استراتژیک گفت: ورود هواپیمای مقاومت به فلسطین اشغالی، نقطه عطفی مهم در تاریخ مقاومت مردمی در جهان است و باعث شد رژیم اشغالگر قدس دیگر نتواند آزادانه درباره جنگ تصمیم بگیرد.

دکتر امین حطیط در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: رژیم صهیونیستی بر اساس زور تشکیل شد و در این زمینه فناوری را مورد استفاده قرار داد، لذا برای مقابله با آن باید فناوری این رژیم را - به عنوان محور برتری استراتژیک آن- در هم شکست. عبور هواپیمای مقاومت از موانع راداری اسراییل ثابت کرد که برتری فناوری رژیم صهیونیستی از هم پاشیده است، و این موضوع علامت سوالی بزرگ در برابر آینده رژیم قرار داده و بیانگر اضمحلال قدرت آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان معتقدند که رژیم اشغالگر صهیونیستی موجودیت خود را در صورت " شکست میدانی " یا " بروز رقیبی تکنولوژیک " در خطر می بیند لذا مجدانه تلاش می کند که ایران را از دست یابی به پیشرفت تکنولوژیک منع کند .

کارشناس لبنانی افزود: این نخستین بار در تاریخ مقاومت مردمی در جهان است که مقاومت یا گروه های نظامی غیردولتی از چنین توانائی هوائی برخوردار می شوند و می توانند اطلاعاتی را درباره پایگاه های دشمن به دست بیاورند .

حطیط درباره قضیه لبنان نیز گفت: کسانی که می گفتند مقاومت وظیفه خود را انجام داده است و هم اکنون باید سلاح خود را به دولت تحویل بدهد، پس از قضیه هواپیمای شناسائی با واقعیت جدیدی مواجه خواهند شد . مقاومت از طریق هواپیمای شناسائی مذکور خود را به عنوان قدرت نظامی تأثیرگذار در همه منطقه مطرح کرد.

حطیط افزود: یکی از مهمترین پیامدهای قضیه هواپیمای شناسائی این است که رژیم صهیونیستی به عجز خود پی خواهد برد و تصمیمی برای جنگیدن اتخاذ نخواهد کرد و تهدیدهای مکررش را فراموش خواهد کرد. انصراف رژیم صهیونیستی از اتخاذ تصمیم جنگ، تحولی استراتژیک در منطقه محسوب می شود. رژیم صهیونیستی با این پرواز هواپیمای شناسائی دریافت که قدرت حفاظت از جبهه داخلی خود را ندارد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار