مسئولان فدراسیون بوکس کشورمان برای حضور قدرتمند در بازیهای آسیایی 2014 به دنبال جذب مربی اوکراینی هستند این در حالی است که تجربه نشان داده که مربیان خارجی در ایران کارنامه چندان درخشانی نداشتند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پس از بازیهای المپیک 2012 لندن و ناکامی 4 بوکسور المپیکی کشورمان در این میدان، مسئولان فدراسیون مشت زنی تصمیم گرفتند تا تغییراتی را در کادر  فنی و برخی مسئولیتهای فدراسیون انجام دهند که این تصمیم اگر چه در برخی موارد بسیار مفید بود اما باز هم فدراسیونها تصمیم دارند اشتباهی را که درسالهای گذشته انجام دادند دوباره تکرار کنند،

در این گزارش قصد داریم نگاهی بیاندازیم به مربیان خارجی بوکسی که تا کنون در ایران سکان هدایت تیم ملی را برعهده داشتند،بنابراین گزارش در طول 20 سال فعالیت فدراسیون بوکس 6 مربی خارجی فعالیت داشته است که روسی دیمتری میخایلوف؟ اولین سرمربی خارجی تیم ملی بوکس کشورمان بود که از بازگشایی فدراسیون بوکس ایران ؟سالهای 1369 دارد فدراسیون بوکس شد و به مدت 2 سال ونیم سکان هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گرفت.

به گفته برخی کارشناسان این سرمربی روسیه ای تحول بزرگی را در بوکس ایران داشته و توانسته بود شاگردان بزرگی را تربیت کند.

رونالدو آس بال کوبایی دومین سرمربی تیم ملی بزرگسالان بوکس کشورمان بود که در سال 79-78 سکان هدایت مشت زنان کشورمان را برعهده گرفت.

وی در مدت سه سال فعالیتش در ایران حواشی بسیاری را با خود به همراه داشت و تنها کسب یک مدال نقره در بازیهای آسیایی تایلند رهاورد دیگری در ایران بود، آس بال اگرچه در ایران عملکرد مطلوبی از خود نداشت اما هم اکنون سرمربی تیم ملی کوباست که توانسته نتایج درخشانی در مسابقات جهانی و المپیک به دست آورد، پس از گذشت 3 سال، درسالهای 85-84 برایوف قزاقستانی به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان معرفی شد که پس از 2 سال حضورش در ایران نتوانست هیچ افتخاری را در این مدت برای بوکس کشورمان کسب کند، در سال 87بطور همزمان در دو بخش جوانان و دو مربی اوکراینی بزرگسالان به نام های آناتومی گابریلوف 49 ساله دربخش جوانان و ولادمیر در تسوف 53 ساله در بخش بزرگسالان سکان هدایت را برعهده گرفتند.

این دو مربی اوکراینی نسبت به سایر مربیان خارجی عملکرد بهتری از خود به جای گذاشتند کسب مقام سوم آسیا در مسابقات آسیایی جوانان که به میزبانی تهران برگزار شد ونیز کسب مدال بنز توسط روح الله حسینی ، محمد ستارپور،‌ علی فطاحی در مسابقات گونجو رهاورد عملکرد دو سرمربی در ایران بود.
شایان ذکر است مسئولان فدراس

یون بوکس بازهم در تکاپو هستند تا بتوانند برای حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی اینجیون کره جنوبی که درسال 2014 برگزار می گردد و به دنبال یک سرمربی اوکراینی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان هستند در همین راستا با چند کارشناس بوکس به گفتگو پرداختیم.

سرمربی تیم ملی جوانان بوکس:

از دانش مربیان خارجی به خوبی بهره نمی‌گیریم 

اکبراحدی در خصوص حضور مربی اوکراینی بوکس اظهار داشت: تجربه گذشته به اهالی بوکس نشان داده است که حضور مربیان خارجی در تیم بوکس در بخش بزرگسالات هیچ گاه نتیجه بخش نبوده است و ما نتوانستیم از دانش فنی و تکنیکی این مربیان به خوبی استفاده کنیم.
وی افزود: مسئولان فدراسیون بوکس هیچ گاه نباید عدم نتیجه گیری سرمربیان خارجی در ایران را به همکاری مربیان ایرانی سوق دهند،‌ بزرگترین اشتباهی که همواره در فدراسیون بوکس رسوخ کرده استفاده ی نادرست از مربیان خارجی است، ما باید از این مربیان در تیم ها پایه استفاده کنیم واز پایه براساس فن و تکنیک بوکس را به جوانان آموزش دهیم.

احدي در ادامه اظهار داشت:به طور حتم فدراسيون در اين زمينه تحقيقات و بررسي هاي لازم راذ انجام مي دهند البته بايد منتظر ماند تا نتيجه اين انتخاب طي دو سال آينده چه خواهد شد.  

علي مظاهري:

به حل مشکلات پايه بپرداريم


بوکسور طلايي در بازيهاي آسيايي کشورمان نيز همانند ساير کارشناسان با حضور مربي خارجي در بخش بزرگسالان مخالف است و آن را مفيد براي ملي پوشان نميداند و معتقد است که ما بايد به حل مشکلات پايه ملي پوشان بپردازيم.

وي در ادامه هظهار داشت:تا زمانيکه پايه و اساس فن و تکنيک ما حل نشود هيچگاه  نمي توانيم به ارتقاء سطح بوکس فکر کنيم.

وي در ادامه بيان داشت:ملي پوشان المپيکي در بازي هاي 2012 نشان دادند که از لحاظ فني از ديگر مشت زنان چيزي کم ندارند و تنها نداشتن تجربه و ميدان مبارزه است که ما را از آنان متمايز مي کند.

مظاهري در پايان خاطر نشان کرد:اميد وارم مسولان فدراسيون بوکس بار ديگر اشتباه گذشته را کرار نکنند و با درايت و تمرکز بيشتر به جذب مربي اوکرايني بپردازند.چرا که براي حضور در مسابقات آسيايي اينچون و حتي المپيک 2016 بايد از حالا برنامه اي منظم و مستمر داشته باشيم.

در اين ميان نايب رئيس فدراسيون بوکس نظري ديگر دارد و موافق حضور مربي اوکرايني در بخش بزرگسالان است.

 منوچهر مقصودي در اين خصوص اظهار داشت:با همکاري کميته ملي المپيک به دنبال مربي درجه يک اوکرايني براي هدايت بزرگسالان هستيم.

وي افزود:در تمامي تيمهاي ورزشي مربي خارجي را براي بزرگسالان به کار ميگيرند نه  تيم هاي پايه؛عدم نتيجه گيري مربيان خارجي در ايران به دليل آن است که مربيان ايراني طاقت همکاري با خارجي ها را ندارند.

وي ادامه داد:در گذشته مربيان خارجي خوبي استخدام کرده بوديم که هم اکنون در کشورهاي بزرگ همچون کوبا و اوکراين به مربيگري ميپردازند ونتايج بسيار خوبي را کسب مي کنند،مربيان ما بايد براي ارتقاء سطح بوکس کشورمان کمي معرفت به خرج داده و از تنگ نظري ها و منافع شخصي دوري کنند تا بتوانيم در عرصه هاي گوناگون بدرخشيم.

مقصودي در پايان خاطر نشان کرد:با استخدام اين مربي اوکرايني در بخش بزرگسالان قصد داريم با تيم قدرتمندي راهي مسابقات آسيايي 2014 کره جنوبي شويم.

برچسب ها: لندن ، بوکس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار