مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه استعدادیابی قرآنی در محله‌ها و در میان جوانان تاکید کرد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهرام عبدالحسینی در مراسم اختتامیه جشنواره مدهامتان اظهار داشت: فرهنگ قرآنی و به کارگیری آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی باید ارتقا یابد و در این راستا برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قرآنی مدهامتان ضروری است.

وی افزود: قرآن باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی باشد و کانون‌های مساجد باید در این عرصه بسیار موفق‌تر از قبل ظاهر شوند.

عبدالحسینی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در یزد، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه تاثیرگذار دانست.

عبدالحسینی با بیان اینکه این جشنواره ویژه جوانان و نوجوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شده است، افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با محوریت ائمه جماعات برنامه‌های مختلف را برنامه ریزی و اجرا کنند.

عبدالحسینی بر لزوم جذب نخبگان فرهنگی هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در سطح محله برنامه‌های مختلف فرهنگی را اجرا کنند و جریان‌های فرهنگی در سطح محله خود ایجاد کنند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری باید با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و جریان سازی، زمینه جذب جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم کنند و از میان آنها دست به شناسایی استعدادها به ویژه در زمینه قرآنی بزنند.

دبیر جشنواره‌های جوانان مساجد کشور نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه جوانان و نوجوانان مساجد کشور اظهار داشت: جشنواره قرآنی مدهامتان نقش موثری در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه خواهد داشت.

مجتبی میرزایی با اشاره به رقابت بیش از 200 فعال قرآنی در رشته‌های مختلف جشنواره قرآنی مدهامتان یزد، افزود: فعالان قرآنی در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نفرات برگزیده در این مراسم مورد تجلیل قدر این مراسم برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.

به گزارش فارس، جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ، ترتیل، اذان، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار ‌شد.

در رشته حفظ کل زیر 16 سال نیز محمد داوود فلاحی حائز رتبه برتر شد، در حفظ 20 جزء امیر میرجلیلی به عنوان نفر اول، سید علیرضا میردهقان به عنوان نفر دوم و محمدعلی یعقوبی به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در حفظ 10 جزء نیز سعید صالحی نژاد نفر اول، مجتبی محسنی‌راد نفر دوم و محمدرضا صادقیان رتبه سوم را کسب کردند و در مقطع زیر 16 سال نیز هیئت داوران محمدحسین زارعشاهی را به دلیل فاصله کم با نفر سوم به عنوان نفر چهارم معرفی کرد.

در حفظ هفت جزء نیز علیرضا رحمانی و ابوالفضل جعفرپور به ترتیب رتبه‌های اول تا دوم را به دست آورند، همچنین مرتضی نصیری به عنوان نفر اول، محمود طهانی به عنوان نفر دوم و محمد جوادپور رضایی به عنوان نفر سوم حفظ 5 جزء معرفی شدند.

هیئت داوران همچنین سید جواد موسوی، محمد مصلحی و محمد هاشم دهقانی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم حفظ دو جزء معرفی کرد.

در رشته قرائت بالای 16 سال نیز مهدی شایق رتبه اول، مسعود ملک ثابت رتبه دوم و مهدی منجی رتبه سوم مسابقات را کسب کردند.

در رشته اذان مقطع زیر 16 سال نیز امیرحسین انواری، مجتبی آبیاری و مجتبی صباغی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند، در مقطع بالای 16 سال نیز ابوالفضل زارع بیدکی رتبه اول، محمد ساکت یزدی رتبه دوم و محمود عابدینی رتبه سوم را از آن خود کردند.

هیئت داوران در رشته ترتیل مقطع زیر 16 سال نیز محمد یاوری، مصطفی بابایی و جواد پور درسی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در مقطع بالای 16 سال نیز مجید بیدکی رتبه اول، مهدی احمدی رتبه دوم و سجاد خشت زن رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در رشته صحیح خوانی نماز نیز مقطع 8 تا 15 سال عباس احمدی رتبه اول، علی فلاح‌زاده رتبه دوم و علی فرجی رتبه سوم هشتمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان استان یزد را به دست آوردند.

نفرات برتر مرحله استانی در هر رشته از 21 تا 24 آذرماه جاری در مسابقات مرحله کشوری که به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد./ج1

برچسب ها: یزد ، مساجد ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.