رئيس کل دادگستري استان اردبيل گفت: در حال حاضر با روي کار آمدن اين شوراها، مراجعان به محاکم قضايي کاهش يافته و اين گام موثري در کاهش اطاله دادرسي محسوب مي‌شود.

غلامعلي رضايي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موفقيت استان اردبيل در کاهش تعداد ورودي پرونده‌هاي قضايي به دادگستري اظهار داشت: به رغم کمبودهاي کادر قضايي، اداري و ساير مشکلات، دادگستري استان اردبيل عملکرد قابل قبولي در بخش‌هاي مختلف داشته است.
 
وي با اشاره به نقش شوراهاي حل اختلاف در کاهش مراجعان به دادسراها و دادگاه‌هاي استان اردبيل ادامه داد: بخش عمده‌اي از پرونده‌هاي قضايي در شوراهاي حل اختلاف اردبيل رسيدگي و مختومه شده است.
 
رضايي به فلسفه وجودي شوراهاي حل اختلاف اشاره و تصريح کرد: در حال حاضر با روي کار آمدن اين شوراها، مراجعان به محاکم قضايي کاهش يافته و اين گام موثري در کاهش اطاله دادرسي محسوب مي‌شود.

وي افزايش رضايتمندي مردم از طريق حل مشکلات بدون مراجعه به محاکم از طريق شوراها و جلسات هيئت امناي را از ويژگي‌هاي برجسته حل اختلاف استان اردبيل اعلام کرد.

رئيس کل دادگستري استان اردبيل با اشاره به عوامل موفقيت‌هاي دادگستري استان اردبيل خاطرنشان کرد: افزايش صلح و سازش در پرونده‌هاي قضايي، تقويت شوراهاي حل اختلاف، مبارز با مواد مخدر، کاهش جمعيت کيفري زندانيان، کاهش اطاله دادرسي، نزديک‌تر شدن اوقات رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي از جمله موفقيت‌هاي دادگستري استان اردبيل است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: رضایی ، شورا ، کاهش ، اردبیل ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار