مسئول برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در بنگلور هند، تعامل و استفاده از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی را گامی موثر در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن سیره رضوی در اين کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی در حاشیه بازدید از موسسه خدمات مشاوره‌اي جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در کشور هند گفت: با اخذ مجوز از دولت هندوستان و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید برای نخستین‌بار در این کشور، امید است که این برنامه فرهنگی نقش مثبتی در حل اختلافات و بهبود کیفیت زندگی ایفا کند.

مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در شهر بنگلور هندوستان ادامه داد: بخش اعظم اختلافات خانوادگی در کشور هند بدون مراجعه به مراجع قانونی حل‌شدني است و تشکیل شورای حل اختلاف در بسیاری از موارد می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند و در همین راستا با توجه به اشتراکات موجود فرهنگی میان مسلمانان هندوستان و ایران، تبادل نظر و استفاده از تجربیات اين مؤسسه در حوزه‌های مختلف می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات زناشویی کمک کند.

عابدی با بیان این نکته که ما در کشور هندوستان به دنبال توسعه تشکل‌های مردمی به ویژه جوانان هستیم، اظهارکرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده میان تشکل‌های بنگلور هندوستان با شبکه جوانان رضوی امیدواریم ارتباطات بیشتر شده و ما بتوانیم از تجربیات این حوزه استفاده‌های مفید داشته باشیم.

وی یادآور شد: با افزایش انتقال تجربه و اقدامات تشکلی که در مشهد توسط موسسه خدمات مشاوره‌ای صورت می‌گیرد، امیدواریم شاهد رشد فکر و اندیشه به شکل مناسب‌تر و بهتری در بنگلور باشیم.

مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید همچنین ضمن بازدید از بیش از 100 عنوان محصول فرهنگی تولید شده توسط موسسه در پنج سال گذشته گفت: تولید این محصولات در بخش‌های مختلف و با موضوعات تخصصی متفاوت و شناخت مخاطب کاری مهم و تحسین‌برانگیز است.

در این دیدار جواد محمدزاده مقدم مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در این کشور، گفت: باید با بررسی بیشتر، حوزه‌های مورد نیاز و مشترک دو طرف را شناسایی کرده و ارتباطات گسترده برقرار شود.

وی با تشریح فعالیت موسسه در حوزه‌های جوانان و هویت و جوانان و ازدواج آمادگی موسسه را برای انتقال تجربیات به کشور هندوستان اعلام کرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.