فرماندار کوهبنان گفت: روستای تاریخی «باب‌گزک» به علت بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی در گذشته کمتر به مردم معرفی شده است.




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصور متقی شامگاه شنبه در جمع مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و تحصیل‌کردگان روستای تاریخی «باب‌گزک» اظهار داشت: روستای تاریخی «باب‌گزک» از جمله مناطق گردشگری بکر و بی‌نظیر در جنوب‌شرق ایران و در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان است که به علت بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی در گذشته کمتر شناخته شده است.

وی ابراز داشت: طبیعت بکر کوهبنان در کنار زیبایی‌های وصف نشدنی این شهرستان موجب شده محیطی مفرح و به یاد ماندنی برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود تا آن‌ها روزهای مفرح و شادی را سپری کنند.

متقی تصریح کرد: روستای صخره‌ای باب‌گزک که به میمند کوچک شهرت یافته یکی از روستاهای کهن و زیبای کوهبنان است که در فاصله 11 کیلومتری مرکز شهرستان و در غرب شهر کوهبنان واقع شده و هزاران سال قبل خانه‌های زیبا و دست‌کند به وسیله مردمان سخت‌کوش این دیار در دل کوه ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: می‌توان از این روستا به عنوان یکی از نخستین اجتماعات بشری در تاریخ گذشته این مرز و بوم یاد کرد.

متقی افزود: در این روستا نمونه‌ای از ریزابزارهای سنگی از نوع خراشنده از دوره نوسنگی به دست آمده است که با پژوهش و بررسی پناهگاه سنگی باب‌گزک می‌توان به حقایق روشنی در زمینه قدمت این روستا رسید.

وی بیان داشت: این روستای صخره‌ای و زیبا برج‌های تاریخی، کلوت‌های بی‌نظیر، رودخانه آب همیشه جاری، زیارتگاه و همچنین آکواریوم طبیعی بی‌نظیر با ماهی‌های زیبا دارد که چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه آثار و جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی، تاریخی، طبیعی و گردشگری کوهبنان به ویژه روستای صخره‌ای باب‌گزک ناشناخته مانده از مسئولان میراث فرهنگی استان درخواست می‌کنیم تا با معرفی این روستا و سایر مناطق گردشگری به تمام گردشگران داخلی و خارجی ترتیبی اتخاذ کنند تا شهرستان کوهبنان بتواند به یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب‌شرق ایران تبدیل شود.

مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و تحصیل‌کردگان روستای تاریخی «باب‌گزک» در یکی از خانه‌های دست‌کند این روستا جمع شده بودند تا بار دیگر خاطرات دوران کودکی خود را تکرار و برای آبادانی بیشتر این روستا همفکری و مساعدت کنند.

در این نشست حاضران با تشکر از خدمات چشمگیر منصور متقی  فرماندار شهرستان نظرات و پیشنهاداتی برای زیباسازی و احداث فضاهای سبز، پارک و ... بیان کردند./ج1

برچسب ها: کرمان ، گردشگر ، ادارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.