عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار ممانعت اداره میراث فرهنگی از تعرض به آثار تاریخی کلنی شرق این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  غلام سلطانیان صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر این شهرستان اظهار داشت: اخباری از تعرض و تجاوز غیرقانونی به آثار تاریخی شرق شوشتر به نام چشمه سوزنگر و تو‌کمری رسیده است که اداره میراث فرهنگی در این‌باره باید اقدامات سریعی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این دو اثر ثبت ملی شده‌اند، افزود: تعرض به آثار ثبت ملی شده اقدامی کاملا غیر‌فرهنگی است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

سلطانیان خاطر‌نشان کرد: حریم آثار تاریخی طبق قانون مشخص شده است و هیچ فرد حقیقی و نهاد اجرایی اجازه تعرض به حریم آثار تاریخی را ندارد و به این دلیل میراث فرهنگی شوشتر باید در این‌باره اقدامات سریع خود را آغاز کند.

وی با انتقاد شدید از مدیر‌کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: موسیقی 24 مقام شوشتری به نام دزفول در آثار معنوی کشور ثبت شده است و این اقدام از طرف همه نهادهای فرهنگی در شوشتر، استان و کشور براساس مستندات تاریخی محکوم است.

وی تاکید کرد: این مشکل را به جد پیگیری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم آثار معنوی شوشتر به نام دیگر شهرها به ثبت برسد.

بر این اساس، در نزدیکی چشمه سیزنگر اتاقی یکدست از صخره تراشیده وجود دارد که تو کمری نام دارد و هیچ مصالحی در آن به کار نرفته است. در آن قبری وجود دارد که بسیاری معتقدند مدفن مادر سهل بن عبدالله شوشتری عارف نامدار قرن سوم هجری است.

  در این جلسه با کمک 20 میلیون ریالی به گروه دوچرخه سواران ، تیم والیبال و تیم فوتسال شوشتر از طرف شورای اسلامی شهر موافقت شد که این هزینه از بودجه جاری شورای شهر پرداخت شود./س

برچسب ها: میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.