برای حل مشکلات موجود در جامعه باید زیرساخت‌های نرم برای حل مشکلات آماده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکلات موجود باید مهارت مدیریت نیز به شکل کاملاً مطلوبی خود را نشان دهد و دلسوزی و مسئولیت‌پذیری کارشناسان و مسئولان و نوع نگاه آن‌ها در از میان برداشتن موانع خود را نشان دهد که در واقع می‌تواند 40 درصد از مراحل مشکل را بپیماید و مابقی نیز نیاز به زیرساخت مناسب و مطلوب دارد.

فاطمی‌امین افزود: یکی از راه‌حل‌های مشکلات فعلی ما استفاده از رویکرد اقتصاد مقاومتی است که هدف این رویکرد، درگیر کردن خود مردم در حل مشکلات است و تسهیلاتی برای از میان برداشتن موانع، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم منابع بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، تصریح کرد: برای استفاده از پتانسیل‌های موجود باید مسئولان و خصوصاً مردم همت کنند که در واقع می‌توان گفت که این رویکرد مناسب با اقتضائات امروز است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان و مردم باید با امید و تلاش بیشتری در جهت حل مشکلات قدم بردارند و یقین داشته باشند که ایران مشکلات بسیاری را حل و فصل کرده و از این به بعد نیز می‌تواند مشکلات پیش رو را با تدبیر و برنامه‌ریزی از میان بردارد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت رویکرد اقتصاد مقاومتی نیاز به آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که باید بیش از 25 طرح را انجام دهیم تا زیرساخت‌های آن به طور کامل مهیا شود که این طرح ها در قالب ((طرح هایی فرآیندی)) و ((اصلاح پروژه)) هستند که نیاز به منابع مالی ندارند./س

برچسب ها: زیر ، ساخت ، مشکلات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.