رئيس مركز پژوهشهاي مجلس از نشست مشترك اعضاي دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت مجلس براي بررسی سوال از رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران کاظم جلالی رئيس مركز پژوهشهاي مجلس در حاشيه جلسه علنی امروز(يكشنبه) بهارستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره انتخابات آینده نباید هر کسی بر طبل منافع خودش بکوبد چرا که یک رئیس جمهور تیم می‌خواهد، معاون، وزیر و استاندار می‌خواهد و البته باید گفت که ریاست جمهوری آینده کار آسانی نیست.


وی در ادامه افزود: بر این اساس اگر اصولگرایان در مورد کلیت اداره کشور به تفاهم برسند شاید بتوان در انتخابات آینده تجمیع نیروها را در کنار یکدیگر داشت، رییس‌جمهور دوره بعدی، در دوره‌ای مسئولیت می‌گیرد که کار ساده‌ای در پیش نخواهد داشت.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: این که گروه‌ها در انتخابات در مقابل یکدیگر صف‌کشی می‌کنند و بعد از آن جمع زیادی از توان کشور حذف می‌شود کار خوبی نیست این در حالی است که می‌توان از تمام نیروها در کنار یکدیگر استفاده کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره موضع ایران درباره کشور سوریه با توجه به سفر نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: موضع ما در قبال سوریه کاملا مشخص است ما معتقدیم سرنوشت سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند همانطور که تعیین کرده‌اند. مردم سوریه علیه تعارض کسانی که دست به سلاح گرفته‌اند و علیه دولت و ملت سوریه فعالیت می‌کنند مقاومت خواهند کرد.

جلالی با بیان اینکه اعتقاد مردم سوریه حفظ تمامیت ارضی‌شان است، گفت: مردم سوریه به این موضوع قائلند که اتفاقات درون این کشور یک توطئه‌ای بیش نیست از این رو سازمان ملل متحد و یا هرنهاد دیگری که قصد ورود به مساله سوریه را دارد باید با دقت نظر به این موضوع توجه کند که ورود قدرت‌های فرامنطقه‌ای و تروریست‌ها و آدم‌کشی در مرحله اول باید محکوم گردد.

وی افزود: اینکه چه کسانی امروز به معارضین سوریه اسلحه می‌دهند یک موضوع است و آیا اینکه می‌توان با سلاح دموکراسی ایجاد کرد موضوع دیگری است که سازمان‌های بین‌المللی باید به آن دقت نمایند.

جلالی با بیان اینکه برخی می‌خواهند به وسیله سلاح، میلیشیا در سوریه را محقق کنند اما ما معتقدیم دموکراسی با سلاح محقق شدنی نیست، تاکید کرد: باید درباره سوریه، مردم سوریه تصمیم بگیرند نه مسلحان معارض بیگانه.

جلالي در بخش ديگري از اظهارات خود در مورد راهکار مجلس در مورد حل نوسانات بازار ارز با تاکید بر اینکه این موضوع در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است گفت: ثبات قیمت ارز یک مقوله بسیار مهم است چرا که افراد می‌خواهند برای یکسال خود برنامه‌ریزی کنند و در شرایط کنونی که متاسفانه ثبات ارز نداریم این مهم عملی نمی‌شود.

رئيس مركز پژوهشهاي مجلس در پاسخ به سؤالی درباره صرافی‌های غیر مجاز گفت: متاسفانه برخی بنگاه‌های مالی در بازار ارز ورود کردند که یکی از عوامل نوسانات ارز نیست همین موضوع بود البته مجموعه دستگاه‌های امنیتی اقدامات بنگاه‌های مالی را تعقیب می‌کرد.


وی در عین حال گفت: البته در این رابطه اظهارنظر و مصاحبه زیاد کارگشا نیست البته این موضوع بدان معنا نیست که برخی مسوولان در مقاطعی که بحرانی در کشور به وجود می‌اید از صحبت با رسانه‌ها امتناع می‌کنند.

وی افزود: به نظر ما برخی از مشکلات بازار ارز به دلیل ورود بنگاه‌های مالی است که اینها با نقدینگی و خرید ارز در بازار تاثیر می‌گذراند و بعضا قیمت‌ها را به شکل حباب گونه جابجا می‌کنند، قیمت‌هایی که براساس واقعیات تعیین نمی‌شود از این رو باید در مورد این موسسات تصمیم گیری شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهرویان ولایت همچنین در مورد برگزاری نشست مشترک دوفراکسیون اصولگرای مجلس برای بررسی موضوع سوال از رییس‌جمهور گفت: پیشنهادی از سوی برخی از دوستان در مورد برگزاری جلسه مشترک هیات رییسه هر دو فراکسیون اصولگرای مجلس مطرح گردید تا در مورد کیفیت سوال از رییس‌جمهور و موارد حول آن رایزنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امضا کنندگان سوال از رییس‌جمهور از هر دو فراکسیون اصولگرایان مجلس هستند افزود: ما به عنوان فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت آمادگی خود را برای گفت‌وگو با برادران ودوستان خود هستیم تا در مورد خود موضوع سوال از رییس‌جمهور و تنظیمات آن هماهنگی و گفت‌وگو داشته باشیم.

انتهای پیام/س2

برچسب ها: جلالی ، ارز ، سوریه ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار