رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: راه‌اندازی شبکه ماهوار‌ه‌ای تخصصی گردشگری، تبلیغات منفی غرب را خنثی می‌کند.

محمد قانعیدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: مشهد تنها شهری است که ازنظر رعایت استانداردهای کیفی خدمات و هتلداری در سطح بالایی در کشورقرار دارد به گونه‌ای که بیش از 90 درصد هتل‌های ما استانداردها را کاملاً رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: میانگین سن هتل‌های مشهد کمتر از 10 سال است و اغلب آنها به تازگی ساخته شده یا بازسازی شده‌اند که خدمات بسیار خوب و متنوعی را به میهمانان ارائه می‌کنند.

قانعی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد هتل‌های شهر مشهد نسبت به سال 1375، 3 برابر و نسبت به سال 1385 دو برابر شده است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی تصریح کرد: در استانداردهای جهانی به هتل‌ها بیشتر از پنج ستاره داده نمی‌شود و اعلام استاندارد هفت ستاره کاری تبلیغی و نمایشی است که برخی هتل‌ها به خاطر افزودن امکانات و خدمات خاص به خود اطلاق می‌کنند، اما این استاندارد جنبه رسمی ندارد.

قانعی همچنین در رابطه با انتقادهایی که نسبت به ساخت هتل‌های لوکس در مشهد و کمبود اسکان ارزان قیمت برای زائرین میشود، اضافه کرد: در شأن امام رضا(ع) و زائران این امام همامنیست که بخواهیم زائران را طبقه‌بندی کنیم و بگوییم تنها قشر ضعیف جامعه به مشهد و زیارت ایشان می‌آیند.

وی افزود: همه مردم ایران و همه شیعیان جهان علاقمند زیارت امام رضا(ع) هستند و باید قبول کنیم که استانداردهای زندگی شیعیان خارج از کشور متفاوت از ماست و ما برای میزبانی از آنها باید خدمات بیشتری بدهیم.

این مسئول ادامه داد: در مشهد پنج هتل پنج ستاره داریم که خدمات فراوان به میهمانان و زائرانمی‌دهند، اما در همین شهر 45 هتل یک ستاره، 43 هتل دو ستاره و 50 هتل سه ستاره داریم که برای طبقات مختلف جامعه امکاناتی دارند، بنابراین فضا و امکانات برای همه طبقات جامعه فراهم شده است.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان‌رضوی در مورد میزان اشغال اتاقهای هتل‌های پنج ستاره مشهد خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری بیش از 75 درصد اتاق‌های هتل‌های پنج ستاره مشهد اشغال شده بود.

قانعی ادامه داد: بر اساس برخی آمارها نزدیک به 300 میلیون نفر شیعه در جهان زندگی می‌کنند که همگی علاقمند زیارت امام رضا(ع) هستند که اگر ما بتوانیم در سال تنها 3 میلیون نفر آنها را جذب کنیم، برایمان کافی است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی دیگر در رابطه با نرخ بالای خدمات هتل‌های کشور نسبت به هتل‌های سایر کشورها به ویژه کشور عربستان، تاکید کرد: نحوه ارائه خدمات در عربستان متفاوت است و سازمان حج و زیارت ایران این هتل‌ها را به مدت چند ماه گارانتی و اجاره می‌کند اما اگر مقایسه صحیح انجام دهیم قیمت‌های هتل‌های مشهد با عربستان تفاوتی ندارد بلکه ارزانتر هم هستند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی صحیح در حوزه هتلداری و گردشگری داشته باشیم حتی می‌توان با قیمت‌های ارزان‌تر هم خدمات ارائه داد، اما در حال حاضر با توجه به نوسانات ارز، قیمت هتل‌های ما برای گردشگر خارجی نصف شده و خارجی‌ها گله‌ای نسبت به قیمت‌های ما ندارند./س 

برچسب ها: هتل ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.