رئیس جهاد کشاورزی خلخال با تاکید بر کشت برنج در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: خلخال به قطب کشت برنج استان اردبیل تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رسول انعام پور در جلسه شورای توسعه کشاورزی خلخال افزود: هم اکنون سالانه 10 هکتار از اراضی کشاورزی شهر خورش رستم از توابع این شهرستان زیر کشت برنج می رود که افزایش اراضی کشت برنج در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشت برنج برای کشاورزان منطقه مقرون به صرفه است، گفت: اگر کشاورزان بتوانند میزان کشت برنج را افزایش دهند درآمد بیشتری از اراضی کشاورزی خود خواهند داشت که افزایش درآمد هم به نفع کشاورزان و هم به نفع اقتصاد کشاورزی خواهد بود.

وی توسعه کشاورزی در بخش کشت برنج را در این شهرستان ضروری دانست و گفت: توسعه باغات، دامداری، کشت زعفران، تولید نهالستان، صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی، خوراک دام و ... از جمله موارد ضروری برای توسعه کشاورزی شهرستان است.

انعام پور با اشاره به ظرفیت شهرستان برای توسعه کشاورزی افزود: هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان شناسایی شده که قابلیت واگذاری برای کشت محصولات کشاورزی را دارد/ع.

 

برچسب ها: خلخال ، قطب ، برنج ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.