دگرگونی های بنیادین دراقتصاد و توسعه صنعتی تاحدودی باعث به هم خوردن هماهنگی بخش های اقتصادی شده و تورم را به همراه داشته است .

نماینده مردم شرضا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت :پس ازپیروزی انقلاب اسلامی با دگرگونی ساختار سیاسی نیازمند دگرگونی در اقتصاد هم بودیم تا کشور از وابستگی خارج شود و به خود کفایی برسد .

عوض حیدر پور در ادامه افزود : در زمانی که امید دگرگونی در اقتصاد در نماد های اقتصادی می رفت ، جنگ تحمیلی شروع شد و پس از جنگ هم در جریان بازسازی مناطق جنگ زده حجم عظیمی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد .

وی گفت: با همه این مشکلات نیاز بود تا ایران همپای دیگر کشور های جهان به توسعه و خود کفایی در ساخت کالا ها برسد و این مسئله در دستور کار مسئولین قرار گرفت .

این نماینده مجلس ضمن اشاره به دگرگونی های بنیادین اقتصادی کشور گفت : د رسال های اخیر مجبور به افزایش تولید ناخالص ملی و حجم تولیدات داخلی شدیم و لازمه این امر دگرگونی ساز وکار های پولی و بانکی همپای توسعه صنعتی است ولی چون زیر ساخت ها ی لازم در کشور نبود توان پولی و بانکی جوابگوی نیاز های مردم و بخش های دخیل در توسعه صنعتی و اقتصادی نیست .

حیدر پور با بیان این نکته که شکاف میان توانمندی پولی و بانکی و زیر ساخت های اقتصادی حال حاضر با آنچه نیاز کشور در زمینه پیشرفت صنعتی و توسعه اقتصادی است دولت را با کسری بودجه مواجه کرده است افزود : مازاد بر همه این موارد ،فشار های اقتصادی و جلوگیری از داد و ستد نفتی ،جلوگیری از جا به جایی پول بانک مرزی و تحریم مبادلات هم به آشفتگی بازار دامن می زند که یکی از پیامد های آن تورم است .

وی در پایان گفت : به فرموده مقام معظم رهبری کشور د ریک پیچ تاریخی قرار دارد و این نکته اشاره به اوضاع کنونی دارد که با کاردانی مسئولان و هوشیاری مردم این بحران هم سری خواهد شد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.