نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه دومین دور مناظره انتخاباتی را برگزار می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان، این مناظره با مناظره های قبلی تفاوت دارد. در این جلسه رای دهندگانی که درباره انتخاب نامزد مورد نظر خود تردید دارند از اوباما و رامنی سئوالاتی خواهند پرسید. در واقع می توان گفت این نوع مناظره دارای مزایا و معایب خاص خود است.

بطور مثال در این مناظره به میزان همدلی و شخصیت نامزدها نیز مورد توجه قرار می گیرد. در این نوع مناظره که در سالن برگزار می شود ، بینندگان شاهد تعامل و گفتگوی مستقیم با رای دهندگان هستند. تعداد زیادی از دیدارهای میت رامنی تاکنون بدین صورت برگزار شده است اما نظر سنجی ها نشان می دهد مردم احساس می کنند باراک اوباما با رای دهندگان طبقه متوسط ارتباط بهتری برقرار کرده است.

بنابراین شاید بتوان این را امتیازی برای اوباما دانست. از نکات دیگری که باید در این نوع مناظره در نظر گرفت این است که نامزدها کمتر به یکدیگر حمله می کنند و همین مسئله باعث می شود سئوال کنندگان بیشتر بر مباحث تمرکز کنند. ممکن است این مسئله به نفع میت رامنی که در اولین مناظره حملات زیادی صورت داد ، نباشد اما به نفع اوباما نیز نبوده است زیرا طرفداران اوباما نیز امیدوارند اوباما این بار تهاجمی تر برخورد کند.

مسئله بعدی که باید در این مناظره بدان توجه کرد مربوط به رای دهندگانی است که تصمیم قاطعی درباره نامزد مورد نظر خود نگرفته اند. این افراد کسانی هستند که از دولت کنونی آمریکا رضایت کامل ندارند. این به ضرر باراک اوباماست و شاید بتوان آنرا امتیازی به نفع رامنی دانست. گروه سوم مربوط به سوالهای غیر منتظره ای است که شرکت کنندگان مطرح می کنند.

بطور مثال ، ال گور در مناظره انتخاباتی سال دو هزار با اشاره به مسائل خصوصی بوش به وی حمله کرد. در این مناظره سئوالات کنایه داری نیز از نامزدها پرسیده می شود که برای پاسخ دادند باید حواس خود را کاملا جمع کنند. بطور مثال هنگام یک مناظره از بوش درخواست شد به سه موردی که وی درباره آنها تصمیم اشتباهی گرفت و بعد مجبور شد آنها را اصلاح کند اشاره کند. در این مناظره حتی ممکن است از نامزدها سئوال شود آنها چه پیتزایی را بیشتر دوست دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار