مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: خشك شدن گونه گیاهی گون گز، طی خشكسالی های اخیر در اكثر نقاط اين استان، خطر جاری شدن سیل از كوه ها را تشدید می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

عطاالله ابراهیمی، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیب 38 درصد وسعت  استان چهارمحال و بختیاری كه بیشترین شیب دركشور است و اهمیت گونه گیاهی گون گز، در نگهداشت خاك، خشك شدن این گونه، منجر به خسارات جبران ناپذیری دراين استان می شود.

وی افزود: با توجه به سدهای پایین دست  استان چهارمحال و بختیاری و انباشت گل و لای در هنگام بروز سیل در پشت این سدها كه از نظر اقتصادی به كشور ضرر می رساند، باید به سرعت، با حمایت سازمان هایی مانند: مدیریت بحران گیاهان، جایگزین این گونه گیاهی، در استان كشت شود.

ابرهیمی، با بیان اینكه خشكسالی های متوالی سال های گذشته بخش اعظمی از گونه های گیاهی  استان چهارمحال و بختیاری را خشكانده، تصريح كرد: گونه گیاهی گون گز، از لحاظ اقتصادی، در تولید انگبین و تأمین منبع خوراك زنبور، برای تولید عسل طبیعی دارای اهمیت است و علاوه بر آن در حفاظت ازخاك و جلوگیری از روان شدن سیلاب نقش مؤثری دارد./س

برچسب ها: خشک شدن ، گون ، گز ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.