چه عواملی باعث گرسنگی می شوند ؟

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، فرآيندهاي گوناگوني در بدن هستند که بر اشتها اثر مي ‌گذارند. بدن مي‌ خواهد سطح دريافت و مصرف انرژي‌ را متعادل نگه دارد و شما نمي‌ توانيد با تلقين به خود که گرسنه نيستيد، بدن ‌تان را گول بزنيد چون بدن بر شما غلبه خواهد کرد.

دانستن و درک علم گرسنگي و سيري و فرآيندهاي مربوط به آن به کارشناسان تغذيه کمک مي‌ کند تا به مراجعان خود بيشتر کمک کنند.

بر پایه ی این گزارش ، وقتي افراد مي ‌خواهند وزن کم کنند، حس گرسنگي که به آن ها فشار وارد مي‌ کند، مانع از موفقيت آن ها مي‌ شود. وقتي آن ها ميزان کالري‌ هاي دريافتي خود را کاهش مي ‌دهند، بدن ‌شان غذاي بيشتري طلب مي ‌کند.

پژوهشي که در سال 2007 در امريکا انجام شد، نشان داد که در حدود دوسوم امريکايي‌ ها رژيم دارند. در اين بررسي، دو نفر از هر سه نفر افرادي که رژيم داشتند، گفتند حس گرسنگي آن ها را وادار به شکستن رژيم‌ مي‌ کند و 56 درصد هم عنوان کردند که لحظاتي بوده که از گرسنگي در حال مرگ بوده ‌اند.

حس گرسنگي يکي از مهم‌ ترين حس ‌هاي انسان است و يکي از حياتي ‌ترين مکانيسم‌ هاي بقا براي انسان‌ هاي نخستين بوده است که او را به شکار و انبار کردن غذا وادار مي ‌کرده تا زنده بماند./ب

در حال حاضر که چاقي بسيار شايع است، پژوهش‌ هاي بسياري در زمينه حس گرسنگي و اشتها انجام مي شود. اين مطالعات درباره ي جنبه‌ هاي گوناگوني چون ژنتيک، تنظيم ‌هاي هورموني، رفتار، روان‌ شناسي و رژيم غذايي بحث مي ‌کند.

پژوهشگران روي موضوعات گوناگوني کار مي ‌کنند؛ از نوروپپتيدهاي تنظيم ‌کننده ي اشتها و عوامل ژنتيکي در افراد چاق گرفته تا رفتارهاي غيراجتنابي و اثرات غذاها بر تحريک حس گرسنگي و آن ها اميدوارند که بتوانند علت گرسنه شدن را دريافته و به روش‌ هايي براي غلبه بر آن دست يابند.

قدرت کنترل گرسنگي به چه صورت امکان پذیر است ؟

آيا شما ارزش قدرت کنترل گرسنگي در کاهش وزن را دست کم گرفته‌ ايد؟ اگر اين طور است بدانيد که بسياري از افراد مي‌ کوشند به هر نحو که شده اين قدرت را به دست بياورند و گرسنگي ‌شان را کنترل کنند.

بسياري از فرآورده‌ هايي که در بازار هستند و به لاغر شدن کمک مي ‌کنند نيز بر اساس همين اصل ساخته شده ‌اند. فرآورده ‌هاي رژيمي که براي "کنترل اشتها" ساخته شده‌ اند، اغلب داراي ويتامين B، کروميوم، چاي سبز، ريشه ي زنجفيل، عصاره پوست انگور، عصاره هسته انگور و گياه شويد هستند.

حس گرسنگي يکي از مهم‌ ترين حس ‌هاي انسان است و يکي از حياتي ‌ترين مکانيسم‌ هاي بقا براي انسان‌ هاي نخستين بوده است که او را به شکار و

انبار کردن غذا وادار مي ‌کرده تا زنده بماند

بعضي ديگر از متخصصان، رژيم غذايي حاوي فرآورده‌ هاي گياهي و غذاهاي ارگانيک را در کاهش حس گرسنگي موثر مي ‌دانند. کارشناسان ديگري هم هستند که آروماتراپي را راهي براي کنترل اشتها و کاهش حس گرسنگي مي ‌دانند.

کارشناسان عقيده دارند که در زمينه ي رژيم ‌هاي کم کالري و فرآيند کنترل گرسنگي و کاهش اشتها اشتباهات فراواني وجود دارد. مراجعان مي ‌خواهند بدانند که چه چيزي افزايش وزن را سبب مي‌ شود تا با حذف آن عامل، وزن‌ کاهش يابد؛ ولي، هيچ فرمول معجزه ‌آسايي براي کاهش وزن وجود ندارد.

برچسب ها: گرسنگی ، عوامل ، بروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.